اصلاح مرورگر Chrome و نسخه جدید آن

شرکت Google برای اصلاح 13 نقطه ضعف امنیتی در مرورگر Chrome، نسخه جدیدی از آن را ارائه کرد. در نسخه جدید Chrome 8، علاوه بر ترمیم نقاط ضعف امنیتی، نمایشگر جدید فایل های PDF  جایگزین نرم افزار Adobe Reader شده است.

 نقاط ضعف امنیتی اصلاح شده در بخش های مختلف مرورگر Chrome از جمله History، Video Indexing و SVG بوده اند. چهار نقطه ضعف درجه اهمیت “بالا”، پنج نقطه ضعف درجه اهمیت “متوسط” و چهار نقطه ضعف باقیمانده درجه اهمیت “پایین” داشتند.

 نمایشگر جدید Google برای مشاهده فایل های PDF از فناوری Sandbox برای تأمین امنیت هر چه بیشتر مرورگر و سیستم عامل استفاده می کند. در این فناوری، عملیات هر بخش، محصور شده و در محیط بسته و کنترل شده ای، انجام می شود تا در صورت مخرب بودن آن عملیات، تأثیر گذاری آن بر روی دیگر بخش های مرورگر و سیستم عامل کامپیوتر به حداقل برسد.

علاوه بر این، در نسخه جدید Chrome 8، قابلیت جدید Web Store که مدتهاست شرکت Google حرف آن را می زند، گنجانده شده ولی فعال نیست. طبق وعده شرکت Google این سرویس جدید تا پایان سال میلادی جاری شروع بکار خواهد کرد. این سرویس برای تهیه و خرید انواع نرم افزارهای کاربردی و جانبی طراحی شده است.

 انتشار نسخه جدید Chrome 8  شش هفته بعد از انتشار نسخه قبلی Chrome 7 انجام شده است. شرکت Google قول داده، هر 8-6 هفته یکبار، مرورگر Chrome را بروز کند. بروز رسانی مرورگر Chrome بطور خودکار و در پس زمینه، بدون هشدار و اطلاع کاربر صورت می گیرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *