شرکت Intel، شرکت McAfee را خرید

روز پنجشنبه 28 مرداد ماه، خبر جالب و تا حدودی تکان دهنده درباره خرید شرکت امنیتی McAfee توسط        شرکت Intel منتشر گردید. پس از انتشار این خبر کوتاه، به تدریج اطلاعات کامل تر و اظهارنظرهای مختلف در این خصوص ارائه شد. ولی افزایش قیمت سهام McAfee در بازار بورس نیویورک اصلاً تدریجی نبود. با انتشار خبر خرید McAfee توسط Intel، ارزش هر سهم شرکت McAfee بیش از 57% افزایش یافت.
طبق توافق مسالمت آمیز بین هیئت های مدیره دو شرکت، شرکت Intel با پرداخت 7/7 میلیارد دلار، شرکت McAfee را بطور کامل خریده و در اختیار گرفت. البته این توافق باید به تأیید سهامداران فعلی McAfee رسیده و همچنین مجوزهای دولتی لازم را نیز از بابت قوانین “ضد رانت خواری” دریافت نماید. ولی بنظر می رسد که با پرداخت 60% بیشتر از ارزش هر سهم McAfee در بازار بورس، سهامداران مخالفت چندانی با این نقل و انتقال نداشته باشند. دلیل افزایش ناگهانی ارزش سهام McAfee از 30 دلار به 47 دلار بعد از انتشار این خبر، همین ارزش گذاری جدید و پرداخت بیش از ارزش معمول سهام توسط Intel بوده است.
به گفته مدیر عامل شرکت Intel، همانطور که در گذشته موضوع “مصرف بهینه انرژی” و یا موضوع “ارتباطات” مورد توجه بازار IT و مصرف کنندگان آن بوده، اکنون موضوع “امنیت” مورد توجه ویژه قرار گرفته است. با خرید و افزودن محصولات و قابلیت های شرکت McAfee به مجموعه Intel، این شرکت قادر به پاسخگویی هر چه بهتر به موضوع “امنیت” در سالهای آینده خواهد بود.

شرکت McAfee بطور کامل ساختار خود را نگه داشته و بعنوان یک زیر مجموعه متعلق به Intel تحت مجموعه بزرگ Intel Software and Services Group به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
شرکت McAfee در سال مالی گذشته، بیش از 2 میلیارد دلار سودآوری داشته و دارای حدود 100/6 کارمند است. این شرکت بعد از Symantec، بزرگترین شرکت امنیتی در جهان بشمار می آید.

در این میان، شرکت McAfee نیز امیدوار است که با دسترسی به سرمایه های بزرگ تر و قوی تر Intel، قادر به ادامه فعالیت های خود با سرعت بیشتر باشد. همچنین از این طریق به بازار مصرف بزرگ محصولات Intel نیز راه پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر برخی معتقدند که این اتفاق، شروعی است برای گنجاندن امکانات امنیتی در سخت افزارها و حذف تدریجی نرم افزارهای امنیتی فعلی. نرم افزارهایی که در حال حاضر بطور جداگانه بر روی سیستم های عامل نصب  می شوند و همواره نیازمند رسیدگی و نظارت توسط کاربران هستند.
طبیعی است که این نقل و انتقالات در مراحل بسیار اولیه خود است و حداقل یکسال زمان نیاز خواهد داشت تا تأثیرات و اقدامات مدیریت جدید Intel را در مجموعه McAfee شاهد باشیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *