نخستین ضدویروس بومی در دانشگاه شیراز رونمایی شد

در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مسوولان استانی و كشوری، نخستین نرم افزار ضد بدافزار بومی (آنتی ویروس بومی) در دانشگاه شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه شیراز در آیین رونمایی این نرم افزار در شیراز گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه های مطرح و برتر كشور است.

دكتر محمد موذنی گفت: در اجرا و طراحی نخستین آنتی ویروس بومی ایران در این دانشگاه تیم 34 نفره فعال بودند.

وی بیان كرد: طراحی آنتی ویروس از ویژگی خاصی است كه دارای اهمیت دو چندان بوده كه كار را دو چندان می كند و از آسیب هایی كه برای نرم افزار و برنامه های كامپیوتری را جلوگیری می كند.

موذنی اضافه كرد: دانشگاه شیراز از توانمندی قابل توجهی برای انجام طرح های بزرگ وجود دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم بیشتر از این توانمندی استفاده كنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح به تولید صنعتی برسد و قابل استفاده باشد.

دانشیار دانشكده برق و كامپیوتر دانشگاه شیراز و مدیر آپا دانشگاه شیراز نیز در این آیین گفت: پروژه تولید ضد بدافزار بومی(آنتی ویروس) با تكیه بر دانش متخصصان مركز آپا (آگاهی رسانی،‌پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه شیراز از اواخر سال 1389 با حمایت مالی ستاد ویژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

دكتر محمد حسین شیخی افزود: آخرین آپا كشور در شیراز افتتاح شد كه نخستین تولید كننده آنتی ویروس بومی در كشور در شیراز اجرا شد.

وی اضافه كرد: كار در این حوزه نیازمند دانشی است كه به راحتی در مقالات و كتب علمی یافت نمی‌شود و از فناوری‌های پیچیده روز دنیا است و به دلیل مرتبط بودن این حوزه با مسائل تجاری و امنیتی دست یابی به دانش فنی تولید ضد بدافزار بسیار مشكل است به همین دلیل به كمك حوزه های مرتبط و با تكیه بر همت متخصصان داخلی، دانش اولیه ساخت ضدبدافزار بومی طی این مدت به دست آمد.

شیخی ادامه داد: در حال حاضر نسخه اولیه این ضد ویروس تولید شده و آزمایش‌های خود را با موفقیت پست سر گذاشته استكه این نسخه اولین محصول ضدبدافزار بومی است كه در یك مركز دانشگاهی كشور تولید شده است و با توجه به منابع انسانی و سخت افزارهای موجود در مركز آپا در صورت حمایت مالی و تأمین نیازمندی های لازم می توان به تولید نسخه تجاری این نرم افزار در پایان سال 91 رسید.

وی گفت: به منظور پیشبرد این پروژه تیمی متشكل از پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشكده برق و كامپیوتر دانشگاه شیراز به همراه چهار نفر دانشجوی دكتری، 20 نفر فارغ التحصیل و دانشجوی كارشناسی ارشد و پنج نفر دانشجوی كارشناسی در آن فعالیت كردند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. این مسئولان دوست دارند فقط بگن اولین ، ولی نمیگن چقدر اولین؟ اولا که آنتی ویروس امین سالهاست که داره کار می کنه و تو بازار می فروشه ، از کجا در آوردن اولین آنتی ویروسه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *