حمله سایبری به وزارت علوم

به نقل از سایت خبری “ایستنا” در ادامه حملات سايبري به وزارتخانه‌هاي ايران، روز گذشته خبر‌هاي غير‌رسمي از حمله سايبري به وزارت علوم حكايت داشت.

به گزارش شرق هنوز اخبار و حاشيه‌هاي مربوط به حمله سايبري هفته گذشته به وزارت نفت ايران و تشكيل ستاد بحران در اين وزارتخانه ادامه داشت كه خبر اقدامي مشابه عليه وزارت علوم سر زبان‌ها افتاد. گزارشي از ميزان خسارت به شبكه‌هاي اين وزارتخانه منتشر نشده اما پس از پي‌گيري شرق تاكيد شد «اوضاع تحت كنترل است.»

به اين‌ترتيب شايد بتوان گفت پس از حمله گسترده ويروسي «استاكس نت» و«استارس» به تاسيسات هسته‌اي جمهوري اسلامي، اكنون حملات سايبري به وزارتخانه‌ها و ادارات ايران آغاز شده است. يك منبع آگاه ديروز با تاييد خبر حمله سايبري به وزارت علوم تاكيد كرده كه «اقدامات پيشگيرانه براي مهار آسيب‌زايي حملات احتمالي صورت گرفته است.»

به گفته يك منبع آگاه در وزارت علوم پيش‌بيني‌ها درخصوص دلايل حمله سايبري به اين وزارتخانه «احتمالا مرتبط با پروژه‌هاي مشترك وزارت علوم با وزارت دفاع بوده و حمله‌كنندگان قصد دسترسي به سرورهاي اصلي براي دستيابي به اطلاعات و ايجاد اخلال داشته‌اند.»

آن‌گونه كه گزارش شده، از هفته گذشته اطلاعيه‌اي در بين كاركنان وزارت علوم پخش شده كه در آن نوشته شده بود «چنانچه اطلاع داريد سامانه‌ها و شبكه داخلي برخي از سازمان‌هاي دولتي در روزهاي گذشته توسط ويروس‌هاي ناشناخته مورد تهديد و بعضا مورد آسيب قرار گرفته است. لذا براي جلوگيري از بعضي صدمات يا از بين رفتن اطلاعات اداري و سازماني، راهكارهاي زير پيشنهاد مي‌گردد كه بايسته است مورد توجه و اعمال قرار گيرد.»از جمله راهكارهاي ارايه شده بر اساس اين اطلاعيه تغيير تمام رمز عبور از سيستم‌ها و سامانه‌ها، گرفتن بك‌آپ از اطلاعات اداري، همكاري با اداره كل تحول اداري و فناوري اطلاعات و… به كاركنان وزارت علوم بوده است. با اين حال روز گذشته خبر حمله سايبري به اين وزارت منتشر شد. پس از جنگ‌هاي لفظي و خط‌ونشان كشيدن‌ها در فضاي ديپلماسي، اكنون حمله‌هاي سايبري است كه به صورت هدفمند در دستور كار قرار گرفته و حادثه‌آفريني مي‌كند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *