ترمیم Hotmail توسط مایکروسافت

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که یک نقطه ضعف مهم و خطرناک را در سرویس پست الکترونیکی Hotmail خود اصلاح و ترمیم کرده است. سوء استفاده از این نقطه ضعف، تغییر رمز دسترسی به سرویس را به دلخواه و به آسانی امکان پذیر می ساخت.

حدود یک هفته قبل که این نقطه ضعف برای اولین بار در یکی از سایت های محبوب نفوذگرها عنوان شد و روش سوء استفاده از آن ارائه گردید، هیاهوی زیادی بین افراد خلافکار و نفوذگرها به راه افتاد. بسیاری از این افراد، نفوذ به صندوق پستی Hotmail را به قیمت 20 دلار تبلیغ می کردند.

پیگیری های مایکروسافت مشخص کرد که این نقطه ضعف توسط یک نفوذگر اهل عربستان سعودی کشف شده و پس از آنکه وی این مطلب با یک نفوذگر دیگر در میان گذاشته، خبر لو رفته و بر روی چند سایت مورد استفاده نفوذگران مطرح شده است. شرکت مایکروسافت فوراً اقدام به اصلاح موقت این نقطه ضعف که در بخش Password Reset سرویس Hotmail بود، نمود. پس از آن، سوء استفاده از نقطه ضعف باعث نمایش پیام Server Error می شد.

روز جمعه 8 اردیبهشت ماه، شرکت مایکروسافت اعلام نمود که نقطه ضعف مهمی را که در بخش Password Reset سرویس Hotmail شناسایی شده و باعث تغییر رمز عبور کاربر توسط افراد غیر مجاز می گردید، بطور کامل برطرف کرده است.

بر خلاف تصور بسیاری، سرویس پست الکترونیکی Hotmail مایکروسافت با داشتن نزدیک به 350 میلیون کاربر فعال، بزرگترین سرویس پست الکترونیکی در جهان است و سرویس های Gmail و Yahoo در رتبه های بعدی قرار دارند. با این حال، سرویس Hotmail هر از چند گاهی به خاطر اینکه مشکلات، خبرساز می شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *