مقام اول هند در جهان برای ارسال هرزنامه

طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی شرکت امنیتی Sophos، طی سه ماه گذشته میزان هرزنامه (Spam) ارسالی از کشور هند از هر کشور دیگری بیشتر بوده و بدین ترتیب برای اولین بار، هند جایگاه اول را در فهرست “بزرگترین ارسال کنندگان هرزنامه” از آمریکا ربوده و از آن خود کرده است.

تاکنون همواره آمریکا بعنوان بزرگترین ارسال کننده هرزنامه در جهان شناخته می شد. ولی اکنون کشور هند با ارسال 3/9 درصد از کل هرزنامه های دنیا، آمریکا را به جایگاه دوم، با 3/8 درصد، رانده است. کشور کره جنوبی نیز با 7/5 درصد در مقام سوم را در فهرست “بزرگترین ارسال کنندگان هرزنامه” دارد.

این آمار و رتبه بندی هند در جایگاه نخست، توسط شرکت امنیتی Kaspersky نیز به تایید رسیده است. ولی جای تعجب دارد که درفهرست شرکت Kaspersky، کشور آمریکا در سه ماه گذشته در بین ده کشور ارسال کننده عمده هرزنامه به چشم نمی خورد.

میزان کل هرزنامه های ارسالی در جهان در سه ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش مناسبی را نشان می دهد. دلیل اصلی این رویداد، به اجرا در آمدن قوانین سختگیرانه تر در بعضی کشورها و توجه بیشتر ارسال کنندگان هرزنامه به سایت های اجتماعی به جای روش های سنتی ارسال هرزنامه، می تواند باشد.

البته ناگفته نماند که درصد هرزنامه های مخرب و حاوی بدافزار در مقایسه با هرزنامه های صرفاً تبلیغاتی و مزاحم، رو به افزایش است. همچنین استفاده از روش های کلاهبرداری (Phishing) در هرزنامه ها بیشتر به چشم می خورد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *