فناوری انقلابی Intel برای امنیت

به گفته مدیران ارشد شرکت Intel، این شرکت در حال تهیه و تکمیل فناوری جدیدی است که تمام معادلات دنیای امنیت IT را به هم خواهد ریخت.

شرکت Intel در حال تهیه فناوری امنیتی جدیدی است که قادر خواهد بود تمام حملات شناخته و ناشناخته را تشخیص داده و با آنها مقابله کند. گرچه اطلاعات چندانی از طرف مسئولان Intel درباره این فناوری جدید ارائه نشده ولی قول عرضه آن را در سال 2011 داده اند. این فناوری امنیتی جدید بر خلاف اغلب راهکارهای امروزی که از بانک‎های اطلاعاتی برای شناسایی حملات استفاده می‎کنند، به این گونه بانک‎های اطلاعاتی متکی نبوده و قادر به تشخیص حملات کاملاً جدید و ناشناخته نیز خواهد بود.

طبیعتاً این فناوری سخت‎افزاری خواهد بود اما آین نکته که دارای اجزای نرم‎افزاری نیز هست یا خیر، فعلاً مشخص نیست. به اعتقاد کارشناسان امنیتی، اگر واقعاً شرکت Intel قادر به تهیه چنین فناوری‎ای شده است، این رویداد می‎تواند قدم بسیار بزرگ و مهمی در مبارزه با انواع بدافزارها در جهان باشد. این فناوری باید قادر باشد که نرم‎افزارهای خوب را از بد تشخیص دهد و اینکار را با درصد خطای اندکی انجام دهد. ولی در هر صورت، عرضه یک چنین فناوری از سوی شرکت Intel، موقعیت این شرکت را در برابر شرکت رقیب AMD مستحکم‎تر خواهد کرد. راه‎حل‎های سخت‎افزاری اغلب قوی‎تر و سریع‎تر هستند ولی انعطاف‎پذیری راه‎حل‎های نرم‎افزاری را ندارند.

به نظر می‎رسد که شرکت Intel قصد دارد این راه‎حل جدید را بر روی پردازنده‎های خود گذاشته و ارائه دهد. مسولان شرکت Intel تأکید دارند که کار بر روی این فناوری جدید قبل از خرید شرکت امنیتی McAfee توسط Intel آغاز شده است ولی این مسئله دلیل بر عدم استفاده از راه‎حل‎های McAfee در این فناوری نیست.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *