وزارت نفت پس از حمله سایبری

پس از حمله سایبری هفته گذشته (یکشنبه 3 اردیبهشت 91) به شبکه مخابرات و اینترنت وزارت نفت، اکنون بسیاری از ارتباطات مراکز مختلف این وزارتخانه که برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش حمله قطع شده بود، به حالت عادی بازگشته است. مسئولان وزارت نفت در حال جایگزینی اطلاعات و داده های از بین رفته، از نسخه های پشتیبان هستند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت نفت، به دلیل جدا بودن شبکه های اصلی از شبکه های عمومی و اینترنتی این وزارتخانه، هیچگونه صدمه و اختلاتی به شبکه اصلی وارد نشده و تنها تعدادی از کامپیوترها در شبکه عمومی دچار اشکال سخت افزاری شده و برخی اطلاعات کاربران از بین رفته است.

بر اساس اعلام برخی خبرگزاری های داخلی، به نظر می رسد که برخی اطلاعات کاربران از سایت های وزارت نفت به سرقت رفته و برخی اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورهای وب نیز آسیب دیده است.

در حال حاضر، بر اساس گفته ها و اطلاعات اولیه به دست آمده، فعالیت یک ویروس ناشناخته عامل اصلی این حمله سایبری قلمداد می شود. ولی تاکنون هیچ جزییاتی درباره این ویروس ناشناخته منتشر نشده و هیچ نمونه ای از آن نیز در اختیار شرکت های امنیتی داخلی و خارجی برای بررسی بیشتر، قرار داده نشده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *