ویروس Twitter نوجوان

از اوایل هفته گذشته (22 فروردین) یک ویروس با هدف سوءاستفاده از یک نقطه ضعف از نوع Cross Site Scripting در سایت Twitter، توانست انبوهی از پیام (Tweet) که در ظاهر از جانب اعضای سایت برای یکدیگر ارسال می شد، توزیع کند. ویروس Twitter توسط یک نوجوان 17 ساله و به علت سررفتن حوصله اش نوشته شده و در ظرف یک هفته، چند گونه مختلف از آن تهیه منتشر شده است.

در عنوان پیام های ارسالی توسط این ویروس، کلمه StalkDaily و یا Mikeyy دیده می شود. این ویروس از طریق صفحه Profile هر عضو Twitter که آلوده شده باشد، منتشر می شود. نقطه ضعف موجود در سایت Twitter امکان اجرای هر برنامه مخرب را تنها با مشاهده صفحه Profile فراهم می آورد. لذا توصیه می شود فعلاً از مشاهده صفحه Profile اعضای جدید و ناآشنا در سایت Twitter خودداری کنید.

برای جلوگیری از آلوده شدن به این ویروس، در صورت استفاده و عضویت در سایت Twitter از مراجعه مستقیم به سایت از طریق مرورگر خود خودداری کنید و بجای آن، از ابزارهای جانبی نظیر Twhirl و یا TweetDesk استفاده کنید. در صورتیکه از طریق مرورگر به این سایت مراجعه می کنید، امکانات JavaScript را در مرورگر غیرفعال سازید. اگر هم فعالیت های عجیب در صفحه Profile خود مشاهده می کنید و یا دوستان و اعضای دیگر سایت از طرف شما پیام های مرتبط با ویروس دریافت کرده اند، مطمئناً شما نیز آلوده به ویروس Twitter شده اید.

از طریق تنظیمات مرورگر خود، حافظه Cache مرورگر را پاک و خالی و امکان JavaScript را در مرورگر خود غیرفعال کنید. سپس وارد سایت Twitter شده و پیام هایی که عنوان Mikeyy و یا StalkDaily دارند را حذف کنید. تنظیمات Profile خود را به حالت پیش فرض برگردانید. جهت اطمینان خاطر، رمز عبور خود را نیز تغییر دهید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *