مشارکت برای مبارزه با ویروس FaceBook

برای مقابله با فعالیت های مخرب ویروس Koobface که کاربران شبکه اجتماعی FaceBook را هدف قرار داده است، دو شرکت مایکروسافت و FaceBook همکاری مشترکی را آغاز کرده اند.

ویروس Koobface که نزدیک به یکسال پیش ظاهر شد، با سوءاستفاده از نقاط ضعف سیستم عامل Windows و کامپیوترهایی که اصلاحیه های امنیتی لازم بر روی آنها نصب نشده اند، قربانیان خود را انتخاب می کند.

پس از آلوده ساختن کامپیوتر، رمزهای دسترسی کاربر به سایت FaceBook را سرقت کرده و بدین طریق، پیام های دروغین به دوستان کاربر ارسال می کند. در این پیام ها، یک پیوند (Link) مخرب وجود دارد که در ظاهر امکان دریافت یک فیلم را فراهم می آورد. در صورت کلیک هر یک از دوستان کاربر آلوده بر روی این پیوند، کامپیوتر آنها نیز آلوده خواهد شد.

اکنون شرکت مایکروسافت امکان شناسایی گونه های مختلف ویروس Koobface را به ابزار «شناسایی برنامه های مخرب» (Malicious software Removal Tool) خود اضافه کرده و طبق آخرین آمار، طی دو هفته توانسته 200 هزار ویروس را از روی 130 هزار کامپیوتر در بیش از 140 نقطه از جهان پاکسازی کند. همچنین طی این مدت بیش از 20 هزار گونه مختلف از ویروس Koobface شناسایی شده است.

لازم به یادآوری است که کلیه کاربران ضدویروس McAfee از مدت ها قبل در برابر انواع گونه های ویروس Koobface محافظت می شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *