مایکرو سافت در آرزوی مرگ IE6

“دوستان، نگذارید دوستانتان از مرورگر IE6 استفاده کنند.” این شعاری است که شرکت مایکروسافت برای تشویق کاربران برای کنار گذاشتن مرورگر قدیمی IE6 ابداع کرده است. این شعار برای اولین بار، هفته گذشته، همزمان با راه‎اندازی سایتی جدید برای کنترل میزان استفاده از IE6 در دنیا، از طرف مسئولان مایکروسافت بیان شد.

 “ده سال پیش یک مرورگر به دنیا آمد. اسم آن، IE6 بود. اکنون سال 2011 دوره استانداردهای جدید برای اینترنت است. وقت آن رسیده که با IE6 خداحافظی کنیم.” این داستان ساده بر روی سایت جدید مایکروسافت برای تشویق کاربران به عدم استفاده از این مرورگر، نوشته شده است.

 میزان استفاده از مرورگر قدیمی IE6 در جهان به 12 درصد کاهش یافته است ولی با توجه به نقاط ضعف امنیتی فراوان این مرورگر، هنوز هم درصد قابل توجهی بشمار می‎آید. در آمریکا، میزان استفاده از آن به زیر 3 درصد رسیده است. ولی در کشور چین، یک سوم کاربران و در کشور کره جنوبی یک چهارم کاربران کماکان از مرورگر IE6 استفاده می‎کنند. در کشورهای دیگر، مانند ژاپن، هند و عربستان سعودی این میزان حدود 10 درصد است.

 برخی از این کاربران به دلیل استفاده از سیستم عامل Win XP کپی شده و غیرمجاز، هرگز اقدام به بروزرسانی سیستم عامل و مرورگر کامپیوتر خود نمی‎کنند تا مبادا در دام سیستم‎های کنترل کننده مایکروسافت برای شناسایی نسخه‎های غیرمجاز، نیفتند. از طرف دیگر، بسیاری از کاربران مجاز نیز قادر به ارتقاء مرورگر خود نیستند. زیرا نرم‎افزارهای کاربردی اختصاصی آنان که در سال‎های گذشته طراحی و نوشته شده‎اند، فقط با مرورگر IE6 سازگار هستند.

 شرکت مایکروسافت در تلاش است میزان کاربران IE6 را به زیر یک درصد برساند. بدین ترتیب هزینه ساخت و نگهداری سایت‎های اینترنتی نیز کاهش یافته و دیگر لزومی به رعایت سازگاری با این مرورگر قدیمی نخواهد بود.

شرکت مایکروسافت از همه صاحبان سایت‎ها خواسته تا هشدارهای لازم را در خصوص پایان عمر و جمع‎آوری مرورگر IE6 بر روی سایت‎های خود نمایش دهند و کاربران این مرورگر قدیمی و آسیب‎پذیر را از خطراتی که آنان را تهدید می‎کند، با خبر و مطلع کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *