بروزرسانی مجدد مرورگرها

در فاصله کمتر از 10 روز، شرکت Google نسخه جدید دیگری از مرورگر Chrome را منتشر کرد تا 25 حفره امنیتی کشف شده را در این مرورگر اصلاح کند. تمام این تلاش‎ها برای آمادگی هرچه بیشتر برای مسابقه نفوذ (hacking) است که با نام pwn2own از 18 الی 20 اسفند ماه برگزار می‎شود.

 از 25 حفره امنیتی اصلاح شده، 15 حفره دارای در جه اهمیت “زیاد”، سه حفره دارای درجه اهمیت “متوسط” و  7 حفره دارای درجه اهمیت “کم” هستند. هیچ یک از حفره‎های اصلاح شده، اهمیت “حیاتی” نداشته‎اند.

 در ضمن با انتشار نسخه جدید مرورگر Chrome، شماره نسخه جدید به Chrome 10 ارتقاء یافته است. کمتر از پنج هفته پیش، نسخه Chrome 9 ارائه شده بود.

 یکی از مهمترین امتیازات نسخه جدید Chrome 10، افزودن فناوری جدید به نام Crankshaft به آن است که سرعت اجرای فایل‎های Java Script را در این مرورگر تقریباً دو برابر می‎کند.

 همچنین Apple با عرضه نسخه جدید مرورگر Safari 5.0.4 اقدام به ترمیم 62 حفره امنیتی در این مرورگر کرد.57 حفره از این 62 حفره امنیتی در نرم‎افزار Webkit که هسته اصلی مرورگر Safari را تشکیل می‎دهد، شناسایی شده است. نرم‎افزار Webkit یک برنامه ” متن آزاد” (Open Source) است و شرکت Google نیز از این برنامه در مرورگر Chrome استفاده می‎کند. در حقیقت، بخش عمده‎ای از حفره‎های امنیتی اصلاح شده در مرورگر Safari ابتدا توسط کارشناسان Google کشف و شناسایی شده‎اند.

 شرکت Apple نیز با بروز رسانی به موقع، سعی دارد جایگاه مرورگر Safari را در این مسابقه pwn2own مستحکم‎تر کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *