آنفولانزای خوکی همچنان موضوع هرزنامه ها

همانطور که در خبرهای قبلی نیز عنوان شد، شیوع ویروس آنفولانزای خوکی (Swine Flu) به موضوع مورد علاقه بسیاری از نویسندگان هرزنامه (Spam) تبدیل شده است. با توجه به گسترش این ویروس و همينطور افزایش این هرزنامه ها بر آن شدیم که این موضوع را از نگاهی نزدیکتر بررسی کنیم.

نمودار زیر درصد افزایش هرزنامه هایی که در آنها از کلمات Swine (نوعی خوک) و Flu (آنفولانزا) استفاده شده است را نشان می دهد:

این هرزنامه ها در کشورهای مختلفی منتشر می شوند که این موضوع با توجه به اتصال همه کشورها به اینترنت و کامپیوترهایی که در نقاط مختلف جهان قبلاً به تسخیر هرزنامه نویسان درآمده اند (Zombie)، چندان عجیب نیست. با این حال همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، در حال حاضر کشورهای برزیل، ایالات متحده و آلمان سهم بیشتری در انتشار هرزنامه های مورد بحث داشته اند:

بطور کلی روزانه 80 تا 170 میلیارد ایمیل ارسال می شود که 78 تا 90 درصد آنها را هرزنامه ها تشکیل می دهند. نویسندگان هرزنامه می کوشند تا با استفاده از سوژه های اجتماعی و سیاسی در کنار روش های مهندسی اجتماعیT، کاربران بیشتری را فریب دهند. سوءاستفاده از موضوع آنفلونزای خوکی نیز که چند روزی است به خبر اول تمامی رسانه ها تبدیل شده، به آنها در رسیدن به اهداف شوم شان کمک شایانی می کند.

این هرزنامه ها از طریق لینک های مخربی که در درون خود دارند، کاربر را به سایت های مخربی مشابه شکل زیر هدایت می کنند تا در نهایت یا کامپیوتر او را آلوده و یا با کلاهبرداری و وعده های بی اساس از کاربر پول دریافت کنند.

 

همچنین با توجه به تغییر نام ویروس از Swin  Flu به H1N1 Flu توسط سازمان بهداشت جهانی، انتظار می رود که هرزنامه های بعدی از نام جدید برای اهداف شوم خود استفاده کنند.

معمولاً موضوعاتی که هرزنامه ها از آنها استفاده می کنند عمر کوتاهی دارند. چرا که اکثر آنها از اتفاقاتی که در صدر خبرها قرار دارند سوءاستفاده می کنند. اما در همین عمر کوتاه خود بسیاری از کاربران را به دام خود می اندازند. بنابراین آیا بهتر نیست بجای کلیک بر روی لینک های ناآشنا و مشکوک برای کسب خبر، به سایت های مجاز و موثق مراجعه شود؟

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *