کاهش ناگهانی Spam

 شبکه مخرب Rustock که سال گذشته میلادی، مسئول بیش از نیمی از هرزنامه‎های (Spam) ارسالی در دنیا بود و میلیون‎ها کامپیوتر را در اقصی نقاط جهان تحت کنترل خود داشت، به دلایل نامشخصی بطور ناگهانی متوقف شد.

 شبکه‎های مخربی که Botnet نامیده می‎شوند، از کامپیوترهایی تشکیل می‎شوند که به آنها Bot گفته می‎شود و به دلیل آلودگی به ویروس یا نصب انواع بدافزارها (Malware)، اغلب بدون اطلاع کاربر، تحت کنترل گردانندگان این شبکه‎های مخرب قرار می‎گیرند. از این شبکه‎های مخرب و کامپیوترهای تسخیر شده در این شبکه، برای ارسال هرزنامه، انتشار ویروس و انواع بدافزارها و یا انجام حملات هماهنگ و یکپارچه (که DoS یا Denial of Service نامیده می‎شوند) استفاده می‎شود.

شبکه مخرب Rustock یکی از قدیمی‎ترین و موفق‎ترین شبکه‎هایی است که تاکنون گردانندگان اصلی آن شناسایی نشده‎اند ولی نشانه هایی از ارتباط این شبکه با کشور روسیه مشاهده شده است. این شبکه مخرب، بطور متوسط روزانه، 44 میلیارد هرزنامه ارسال می‎کند. ولی در هفته آخر سال میلادی گذشته، این میزان ناگهان به 500 میلیون هرزنامه کاهش یافت. تا کنون هیچ دلیل قانع کننده‎ای برای این رویداد ارائه نشده است. البته نوسان فعالیت شبکه Rustock در گذشته نیز مشاهده شده و همان مواقع هم دلیلی برای این نوسان عنوان نشد.

 بیش از نیمی از هرزنامه‎های دنیا از طریق شبکه Rustock ارسال می‎شود. اغلب این هرزنامه‎ها مربوط به داروهای پزشکی است و از طریق آنها سعی می‎شود که کاربران به سایت‎های فروش داروهای غیر مجاز و اغلب تقلبی هدایت و کشانده شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *