مرگ اینترنت همزمان با مرگ خواننده

بلافاصله پس از اعلام رسمی فوت خواننده مشهور، “مایکل جکسون”، در بامداد جمعه 5 تیرماه، بسیاری از سرویس ها و سایت های اینترنت نیز در اثر هجوم کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر، از کار افتادند.

سایت michaeljackson.com شاهد افزایش ناگهانی کاربران به میزان 17 برابر روزهای عادی بود. به مدت 35 دقیقه، سیستم امنیتی سایت Google فعال شده و درخواست های کاربران را مسدود کرد. با توجه به هجوم یکباره کاربران به سایت Google و جستجو یک عبارت مشابه (Michael Jackson)، سیستم امنیتی سایت به تصور اینکه مورد حمله قرار گرفته، تمام درخواست های دریافتی را مسدود ساخته و در نتیجه کاربران با صفحات خطا (Error Page) روبرو شدند.

سایت روزنامه لوس آنجلس تایمز که خبر فوت این هنرمند را منتشر کرد، در نتیجه هجوم کاربران، یک ساعت از کار افتاد. سایت Twitter هم در برابر 1100 پیام (Tweet) در دقیقه به زانو درآمد. این تعداد پیام تنها در زمان انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا مشاهده شده بود.

این روز، زمان مهم و تجربه بزرگی در تاریخ اینترنت بود که تا بحال مشاهده نشده بود. در همین زمینه، توجه کاربران را به آغاز موج جدیدی از پیام های الکترونیکی دروغ و جعلی که از سوژه مرگ این هنرمند استفاده خواهند کرد، جلب می کنیم. پیام هایی که با ادعاهای دروغین، سعی در وسوسه و فریب کاربران خواهند داشت. ولی در حقیقت هیچ هدفی ندارند به غیر از آلوده ساختن کامپیوتر، سرقت اطلاعات کاربران،کنترل کامپیوتر بدون اطلاع کاربر و…

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *