هشدار جدید مایکروسافت

شرکت مایکروسافت با انتشار هشداری خبر از کشف حفره ای امنیتی در برنامه Microsoft DirectShow ActiveX داد.

حفره ای که از طریق نرم افزار Internet Explorer به نفوذگر امکان می دهد که از راه دور، اقدام به اجرای کدهای مخرب کند. در همین حال برخی از سایت های امنیتی خبر از انتشار ویروس Exploit-MSDirectShow.b داده اند که با استفاده از این نقطه ضعف و از طریق هزاران سایت آلوده در چین، همچنان در حال گسترش است.

شرکت مایکروسافت که هنوز اصلاحیه ای برای حفره مذکور عرضه نکرده از کاربران خواسته است تا زمان ارائه اصلاحیه امنیتی، با غیر فعال کردن گزینه Microsoft Video ActiveX Control در نرم افزار Internet Explorer بصورت موقت از کامپیوتر خود در مقابل ویروس ها و حملاتی که بخواهند از این حفره امنیتی سوءاستفاده کنند محافظت کنند.

ضدویروس مک آفی نیز اعلام کرد که در DAT 5668 فرمول شناسایی این ویروس اضافه شده و تمام نرم افزارهای مک آفی توانایی دفع حملات این ویروس را دارند.

کشف این حفره امنیتی جدید در حالی صورت می گیرد که پس از گذشت ماه ها، هنوز اثرات مخربی که ویروس Conficker با استفاده از نقطه ضعفی که بعدها توسط اصلاحیه MS08-067 مایکروسافت ترمیم شد، باقی مانده و  کاملاً از بین نرفته است. اکنون شرکت مایکروسافت در مقابل موج جدیدی از انتقادها قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *