باز هم آمریکا مقصر است!

وقتی صحبت از نامه های الکترونیکی ناخواسته یا همان spam می شود، آمریکایی ها فوراً انگشت اشاره خود را به سمت کشورهای چین و روسیه و اروپای شرقی نشانه می روند. ولی گزارشی که اخیراً تهیه و منتشر شده است، نشان می دهد آمریکایی ها به اندازه بقیه در مسئله spam مقصر هستند. البته نه از بابت ایجاد spam، بلکه از این جهت که هنوز نمی توانند spam را تشخیص دهند و کورکورانه به گسترش و انتشار آن کمک می کنند.

این گزارش که از سوی شرکت امنیتی Sophos تهیه شده، نشان می دهند در سه ماه گذشته، مردم آمریکا بیشتر از هر کسی در دنیا، باعث انتشار نامه های spam شده اند. گروهی از روی نادانی، دگمه Forward را زده اند و گروه کثیری نیز بدون اطلاع، کامپیوتر خود را در معرض دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده افراد سودجو قرار داده اند. پاکسازی این کامپیوترهای تسخیر شده می تواند کمک بسیار بزرگی به حل مشکل spam کند.

سایت های اجتماعی مانند Twitter نیز هر روز بر وسعت و پیچیدگی معضل spam اضافه می کنند. وقتی در Twitter، چشم بسته روی یک پیوند (Link) که از یک فرد غریبه به شما رسیده  و یا از آشنایی که او هم کورکورانه، آن پیوند را برای شما ارسال (Re-tweet) کرده، کلیک می کنید، درست مانند این است که گول نامه های «مشارکت در جابجایی پول اختلاس شده از شرکت نفت نیجریه» یا «دریافت پول یامفت از بیل گیتس» را می خورید.

پس مواظب باشیم فردا ما هم مثل آمریکا به جرم ارسال spam بدنام نشویم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *