اصلاحیه های جدید مایکروسافت منتشر شد

روز سه شنبه 20 مرداد ماه، اصلاحیه های امنیتی جدید مایکروسافت برای ماه میلادی اوت منتشر شد. همانطور که قبلاً نیز اعلام شده بود، این ماه شاهد انتشار 9 اصلاحیه هستیم که 5 اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” هستند و مابقی فقط درجه اهمیت “مهم” دارند. این 9 اصلاحیه بیش از 19 نقطه ضعف مختلف را در انواع سیستم های عامل Windows و نرم افزار Office برطرف می کنند.

– اصلاحیه MS09-036 (مهم): یک نقطه ضعف شناسایی شده را در بخش .Net Framework سیستم عامل Windows اصلاح می کند.

– اصلاحیه MS09-037 (حیاتی): 5 نقطه ضعف را که بطور خصوصی به اطلاع شرکت مایکروسافت رسیده، در بخش Active Templat Library در سیستم عامل Windows برطرف می کند.

– اصلاحیه MS09-038 (حیاتی): دو نقطه ضعف را در نحوه پردازش فایل های چند رسانه ای سیستم عامل Windows اصلاح می کند.

– اصلاحیه MS09-039 (حیاتی): دو نقطه ضعف را که بطور خصوصی به اطلاع شرکت مایکروسافت رسیده، در بخش Windows Internet Name Service (یا WINS) ترمیم می کند.

– اصلاحیه MS09-040 (مهم): یک نقطه ضعف را در بخش Message Queuing Service (یا MSMQ) برطرف می کند. سوءاستفاده از این نقطه ضعف می تواند مجوزهای دسترسی به سیستم را بطور غیرمجاز ارتقاء دهد.

– اصلاحیه MS09-041 (مهم): یک نقطه ضعف را در بخش Windows Workstation Service برطرف می کند. سوءاستفاده از این نقطه ضعف، مجوزهای دسترسی را بطور غیرمجاز ارتقاء می دهد.

– اصلاحیه MS09-042 (مهم): یک نقطه ضعف را در بخش Microsoft Telnet Service ترمیم می کند. سوءاستفاده از این نقطه ضعف، امکان تهیه مجوزهای دسترسی به سیستم را فراهم می آورد.

– اصلاحیه MS09-043 (حیاتی): چهار نقطه ضعف را که بطور خصوصی به اطلاع شرکت مایکروسافت رسیده، در بخش Office Web Component از نرم افزار Office اصلاح می کند.

– اصلاحیه MS09-044 (حیاتی): دو نقطه ضعف را در بخش Remote Desktop Connection از سیستم عامل Windows، اصلاح می کند.

نمودار زیر که از سوی شرکت مایکروسافت ارائه شده، میزان اهمیت هر یک از اصلاحیه ها و درجه خطر ناشی از سوءاستفاده از هر یک از  19 نقطه ضعف ترمیم شده در این ماه را نشان می دهد.

 

به کلیه کاربران توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به نصب این اصلاحیه ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *