دزدی که به دزد بزنه، شاه دزده!

طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت Symantec، طی یک ماه گذشته، افراد نفوذگری توانسته اند با تغییر یکی از پیوند (Link)های ارائه شده توسط گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous)، ویروس مشهور Zeus را بر روی کامپیوتر هواداران و اعضای گروه “ناشناس” نصب و اجرا کنند.

پیوند مورد بحث یکی از چند پیوندی بود که توسط گروه نفوذگران “ناشناس” در اختیار طرفداران و هواداران گذاشته شد تا بتوانند ابزار مخرب Slowloris را دریافت کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنند. از این ابزار مخرب برای انجام حملات “از کارانداختن سرویس” (Denial Of Services) استفاده می شود.

افراد ناشناسی توانسته اند یکی از پیوندها را به مسیر دیگری که حاوی ابزار Slowloris دستکاری شده و آلوده به ویروس Zeus است، هدایت کنند. طبق آمار اعلام شده در گزارش Symantec بیش از 26 هزار نفر از سایتی که اعلامیه و پیوندهای گروه نفوذگران “ناشناس” در آنجا منتشر شده بود، بازدید کرده اند. همچنین طی یک ماه گذشته 400 پیام Twitter حاوی این پیوند هم بین کاربران این سایت اجتماعی در حال گردش و ارسال بوده است.

کاربرانی که ابزار Slowloris دستکاری شده را دریافت کرده اند، پس از نصب این ابزار، بدون اطلاع آنها و بطور مخفیانه، ویروس Zeus را هم بر روی کامپیوتر خود فعال کرده اند. ویروس Zeus مهارت و تخصص ویژه ای در سرقت رمزهای دسترسی به سایت های بانکداری الکترونیکی را دارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *