دستگیری اعضای اصلی گروه نفوذگران “ناشناس”

روز چهارشنبه 17 اسفند ماه، پلیس آمریکا و انگلیس در یک عملیات هماهنگ، موفق به دستگیری پنج عضو اصلی از گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) که در گروه انشعابی LulzSec هم قبلاً فعالیت می کردند، شدند.

افراد دستگیر شده متهم به نفوذ به شبکه های کامپیوتری، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و انتشار غیر مجاز اطلاعات سرقت شده، هستند. در صورت اثبات این اتهامات، هر یک از این پنج نفر به 20 الی 30 سال زندان محکوم خواهند شد.

این دستگیری ها پس از همکاری رهبر و گرداننده اصلی گروه نفوذگران LulzSec که اوایل امسال دستگیر شد، صورت می گیرد. این شخص که با نام مستعار Sabu فعالیت می کرد در تابستان امسال به اتهامات خود اقرار کرد و به 124 سال زندان محکوم شد. در چند ماه اخیر، برای کاهش مدت حبس خود، وی حاضر به همکاری با پلیس شده و اطلاعات مفیدی درباره هویت و محل اختفای اعضای دیگر گروه LulzSec که اکنون تحت گروه نفوذگران “ناشناس” فعالیت می کنند، در اختیار پلیس قرار داده است. به نظر می رسد دستگیری این پنج نفر، اولین قدم در سلسله عملیات جدید پلیس باشد که براساس اطلاعات داده شده توسط Sabu به اجرا در می آید.

البته با توجه به ماهیت و ساختار گروه نفوذگران “ناشناس” بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند که این دستگیری ها اختلال چندانی در فعالیت ها و عملیات خرابکارانه ای که تحت نام گروه “ناشناس” صورت می گیرد، به وجود نخواهد آورد. در واقعیت، گروه نفوذگران “ناشناس” فاقد ساختار سازمانی و سلسله مراتب فرماندهی است و هر گروه نفوذگری در هر نقطه از جهان می تواند خود را به این نام معرفی کرده و فعالیت های خرابکارانه خود را به این گروه نسبت دهد. در نتیجه نباید تصور کرد که این پایان کار این دو گروه نفوذگر است. هوشیاری خود را حفظ کرده و منتظر آنها باشید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *