اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت این هفته منتشر می شوند

َ

اصلاحیه های امنیتی ماهانه شرکت مایکروسافت برای ماه میلادی مارس، این هفته روز سه شنبه 23 اسفند ماه منتشر خواهند شد. این ماه فقط شش اصلاحیه ارائه خواهد شَد و تنها یک اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) خواهد بود. چهار اصلاحیه دارای درجه اهمیت “مهم” (Important) و یک اصلاحیه هم دارای درجه اهمیت “متوسط”(Moderate) است.

تنها اصلاحیه “حیاتی” این ماه، یک نقطه ضعف را در سیستم عامل Windows برطرف می کند. این نقطه ضعف در تمام نسخه های Windows از Win XP تا Win 7 وجود دارد. علاوه بر سیستم عامل Windows، دو نرم افزار Visual Studio و Expression Design هم شامل اصلاحیه های این ماه خواهند شد.

تعداد اصلاحیه های منتشر شده در سه ماه اول سال جدید 2012 میلادی به 22 اصلاحیه خواهد رسید که در مقایسه با 17 اصلاحیه برای مدت مشابه در سال گذشته 2011 میلادی، افزایش 22 درصدی را نشان می دهد. ولی به نظر کارشناسان امنیتی، تعداد اصلاحیه ها، ملاک چندان مناسبی برای اظهار نظر درباره عملکرد شرکت مایکروسافت در زمینه امنیت محصولات خود نیست.

اگر به درجه اهمیت اصلاحیه های امنیتی توجه کنیم، مشخص می شود که تعداد اصلاحیه های “حیاتی” (Critical) رو به کاهش است و افزایش تعداد اصلاحیه ها، بیشتر مربوط به اصلاحیه های از نوع “مهم” و “متوسط” می شود. این نشان می دهد که شرکت مایکروسافت پس از چندین سال تلاش در رفع ایرادات امنیتی بزرگ و حیاتی در محصولات خود، اکنون فرصت آن را یافته تا بتواند به نقاط ضعف پر اهمیت تر بپردازد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *