امنیت برتر IE8 در مقایسه با رقبا

یکبار دیگر مرورگر (IE8 (Internet Explorer 8 شرکت مایکروسافت، تمام رقبای خود را در آزمون شناسایی سایت های مخرب اینترنتی پشت سر گذاشته و موفق به شناسایی 81 درصد از این سایت ها شد. در مقایسه با ابتدای امسال، قابلیت شناسایی مرورگر IE8 افزایش چشمگیر 17 درصدی را نشان می دهد. این توانمندی مرورگر IE8 شاید برخی کاربران را که به دنبال تغییر مرورگر خود هستند، به فکر بیندازد.

در حالیکه مرورگر IE8 طی 12 روز آزمون توانست هشت سایت مخرب از هر 10 سایت مخرب را به درستی شناسایی کرده و مانع از دسترسی کاربران به آنها شود، نزدیک ترین رقیب، مرورگر Firefox 3.0 موسسه Mozilla تنها 27 درصد از این سایت ها را شناسایی کرد. در رده های بعدی، مرورگر Safari 4.0 شرکت Apple با 21 درصد و  مرورگر جدید Chrome 2.0 شرکت Google با 7 درصد قرار دارند. مرورگر Opera تنها توانست یک درصد از سایت های مخرب در این آزمون را شناسایی کند.
کاملاً مشخص است که این قدرت و توانمندی مرورگر IE8 به سرمایه و نیروی انسانی قابل توجهی که توسط شرکت مایکروسافت برای توسعه و بهبود آن اختصاص داده، باز می گردد. سرمایه و نیروی انسانی که بسیاری از شرکت های رقیب قادر به انجام و اختصاص آن نیستند.

پنج مرورگر انتخاب شده، در طول 12 روز و در طی 69 آزمایش مختلف در مقابل 2100 سایت مخرب مورد آزمون قرار گرفتند. سایت های مخرب در نظر گرفته شده، از نوع سایت هایی بودند که سعی در فریب کاربر و وسوسه وی برای دریافت فایل و برنامه های مخرب دارند. در این آزمون، از سایت هایی که بطور خودکار و بدون دخالت و اطلاع کاربر، فعالیت های مخرب انجام می دهند، استفاده نشده بود.
برای شناسایی اغلب اینگونه سایت های مخرب، مرورگرها از فهرست های سیاه (Black List) که دائماً به روز می شوند و حاوی نام این سایت های مخرب اینترنتی هستند، استفاده می کنند. البته نحوه استفاده از این فهرست بستگی کامل به ابزارهای شناسایی بکار رفته در این مرورگرها دارد. به همین دلیل نیز، گرچه مرورگرهای Firefox و Chrome از یک فهرست ثابت که توسط شرکت Google تهیه می شود، استفاده می کنند، ولی آمارهای متفاوتی در آزمون کسب کردند.

به همین دلیل نیز، در طی 12 روز آزمون، قدرت شناسایی مرورگر IE8 پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر مرورگرها داشت و با عکس العمل سریع تری می توانست بسیاری از سایت های مخرب جدید را که به آزمون اضافه می شدند، تشخیص دهد. نتایج نشان داد که در اولین روز اضافه شدن یک سایت مخرب جدید به آزمون، مرورگر IE8 به میزان 51 درصد موفق به شناسایی سایت جدید می شد و پس از پنج روز، این مقدار به 91 درصد افزایش می یافت. در حالیکه مرورگر Firefox از 14 درصد در روز اول به 24 درصد در روز پنجم رسید. مرورگر Chrome نیز از 3 درصد به 14 درصد رسید.

طبق آخرین آمار، مرورگر IE8 مایکروسافت 5/12 درصد از بازار تمام مرورگرها و 18 درصد از تعداد کل مرورگرهای IE را به خود اختصاص می دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *