هک شدن بیش از 55 هزار سایت

طی روزهای اخیر کارشناسان امنیتی خبر از انتشار برنامه های مخرب از طریق بیش از 55 هزار سایت هک شده، داده اند.
طبق این هشدارها، افراد خرابکار با گنجاندن دستورات مخرب در هزاران سایت عادی و معمولی، کاربرانی را که به این سایت ها مراجعه می کنند، آلوده ساخته اند. این دستورات مخرب به محض مشاهده صفحات سایت دستکاری شده به اجرا درآمده و برنامه های مخربی از دیگر سایت های تحت کنترل افراد خرابکار، دریافت و بر روی کامپیوتر کاربران، نصب و فعال می شوند. بسیاری از این سایت های هک شده، سایت های عادی هستند که فقط به دلیل داشتن نقاط ضعف خاصی، قابل دسترسی غیرمجاز توسط افراد خرابکار بوده اند.
این فعالیت اخیر بسیار مشابه دو فعالیت خرابکارانه دیگر است که در سال جاری رخ داده. یک مورد در کشور چین بوده و شامل 3 میلیون صفحه وب هک شده که متعلق به دامنه (Domain)های کشور چین می شد. این حادثه پس از کشف، تحت کنترل درآمده و اکنون تعداد صفحات هک شده به حدود 100 هزار می رسد. مورد دوم نیز در کشور هند بوده و  در این حادثه، نزدیک به 40 هزار صفحه وب هک شده بود.

در هر یک از این موارد از نقاط ضعف خاصی در انواع نرم افزارها و سیستم های عامل، سوءاستفاده شده است. لذا به کاربران توصیه می که همواره علاوه بر به روز رسانی سیستم عامل خود، به روز رسانی دیگر نرم افزارهای کاربردی رایج نظیر Acrobat, Win Zip, Office Quick Time, Real Player و … را فراموش نکنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *