برزیل: فوتبالیست های خوب، ویروس نویسان بد

سال ها است که کشور برزیل، فوتبالیست های بزرگی به دنیا عرضه کرده و همیشه بازی های فوتبال برزیل تماشایی بوده است. ولی پس از چند اتفاق اخیر، یقیناً می توان گفت که این حرف درباره ویروس نویسان و ویروس های برزیلی صدق نمی کند.
چند ماه قبل یک ویروس از نوع “سارقان رمز عبور” (Password Stealer) که مشتریان چند بانک برزیلی را هدف گرفته و اقدام به سرقت مشخصات بانکی و رمزهای دسترسی به حساب بانکی این مشتریان می کرد، شناسایی شد.
این ویروس برزیلی پس از جمع آوری اطلاعات بانکی آن را به یک بانک اطلاعاتی جهت ثبت و نگهداری ارسال می کرد. تا اینجا نکته جالبی در کار نیست. یک ویروس مثل بسیاری از ویروس های دیگر در جهان. اما ویروس نویس برزیلی این ویروس، برای دسترسی به بانک اطلاعاتی SQL و ثبت اطلاعات سرقت شده، نام کاربر و رمز عبور بانک اطلاعاتی را روشن و شفاف در برنامه ویروس نوشته و به راحتی برای همه قابل دسترسی بود. بدین ترتیب، علاوه بر سرقت اطلاعات بانکی کاربران، امکان دسترسی و استفاده از این اطلاعات را برای هر شخص دیگری نیز فراهم کرده بود.

هفته گذشته خبر شناسایی یک ویروس جدید به نام Induc که فایل های برنامه نویسی زبان دلفی (Deophi) را آلوده می کند، منتشر شد. به فاصله چند روز بعد از انتشار این خبر، یک ویروس برزیلی مشابه همان ویروس قبلی  چند ماه گذشته، به آزمایشگاه های شرکت مک آفی ارسال شد. بررسی روی این نمونه ویروس برزیلی نشان داد که ویروس آلوده به ویروس Induc است!

شاید بد نباشد که در اینجا به ویروس نویسان برزیلی هم توصیه کنیم که روی کامپیوترهای خود ضدویروس نصب کنند. البته چون قیمت ویروس های از نوع “سرقت اطلاعات” در بازار پایین آمده و به کمتر از 50 دلار رسیده، شاید برای ویروس نویسان صرف نمی کند که ضدویروس بخرند!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *