در مورد تغییر سیاست های Google چه می دانید؟

از روز پنجشنبه 11 اسفند ماه سیاست های جدید شرکت Google درباره حفظ حریم خصوصی (Privacy Policies) و نحوه نگهداری اطلاعات شخصی کاربران به اجرا در آمده است.

طبق این سیاست های جدید، شرکت Google مجاز است که اطلاعات کاربران را که از سرویس های مختلف Google استفاده می کنند، یکپارچه کرده و همه را یکجا نگهداری کند. بدین ترتیب تصویر روشن تر و کامل تری از شخصیت، رفتار و سلیقه های هر کاربر در اختیار Google خواهد بود. این نوع اطلاعات برای تبلیغات هدفمند و موثر به اندازه طلا ارزش دارد. شرکت Google اکنون می تواند اطلاعات بیشتر و دقیق تری از کاربران را در اختیار تبلیغات کنندگان بر روی سایت های Google قرار دهد.

طبیعی است که این اقدام شرکت Google اعتراضاتی را به همراه داشته است ولی تاکنون نتیجه عملی به دست نیامده و شرکت Google تغییر سیاست های خود را به اجرا گذاشته است.

شرکت Google بیش از 70 سرویس مختلف مانند Gmail, YouTube, Chrome, Google Plus, Analytics, Docs, Maps, Latitude و… ارائه می کند. شاید شما از تعدادی از این سرویس ها استفاده می کنید. ولی آیا می دانید Google در هر یک از این سرویس ها، چه اطلاعاتی از شما در اختیار دارد؟ یا شما چه اطلاعاتی در اختیارش گذاشته اید؟

برای اینکه بدانید کدامیک از 70 سرویس Google درباره شما اطلاعاتی نگهداری می کند، می توانید به سایت Google Dashboard مراجعه کنید. برای اینکار با نشانی ایمیل Gmail و رمز عبور وارد سایت شوید. در اینجا می توانید اطلاعات مربوط به خودتان را که در هر یک از سرویس های Google وجود دارد، مشاهده کرده و در صورت تمایل حذف کنید.

همچنین شرکت Google یک راهنما به نام Good To Know تهیه کرده که مطالعه آن، پاسخ بسیاری از سئوالات را درباره حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران در سایت های Google، می دهد.

در نهایت نیز اگر نمی خواهید Google ردپای شما را در اینترنت دنبال کند، پس از استفاده از سرویس های Google از آن خارج (log-out) شوید یا تا حد ممکن از سرویس ها بدون login کردن، استفاده کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *