کُرکُری های دوباره نفوذگران “ناشناس”

در اطلاعیه ای که اخیراً از طرف گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) منتشر شده، طرح جدیدی برای حمله به سرورهای اصلی DNS اینترنت در روز 12 فروردین 91 برنامه ریزی و پیشنهاد شده است. در این عملیات که “خاموشی جهانی” (Operation Global Blackout) نامگذاری شده، سرورهای اصلی (root) که عملیات DNS اصلی و اولیه اینترنت را انجام می دهند، هدف گرفته خواهد شد. دلیل این حملات نیز اعتراض به رهبران سیاسی کشورها و مدیران موسسات مالی جهان، عنوان شده است.

سرورهای Domain Name System) DNS) وظیفه ترجمه و تبدیل نام سایت های اینترنتی (مانند Google.com) را به نشانی اینترنتی (IP Address) بر عهده دارند. در جهان 13 مجموعه سرور اصلی وجود دارد که نشانی دیگر سرورهای DNS را که هر یک مسئولیت یکی از “دامنه های اصلی” (Top-Level Domain) را مانند com. و org. برعهده دارند، مشخص می کند.

طبق ادعایی که در اطلاعیه گروه نفوذگران “ناشناس” منتشر شده است، اعضای این گروه موفق به ساختن ابزاری شده اند که باعث می شود سرورهای DNS درخواست های متعددی را به سرورهای اصلی ارسال و ترافیک زیادی ایجاد کنند.

ولی خوشبختانه به چند دلیل، پیش بینی می شود که این طرح جدید حمله به سرورهای DNS اصلی اینترنت موفقیت آمیز نباشد. اختلال در هر یک از 13 مجموعه سرورهای اصلی، هیچگونه تاثیری بر روی 12 مجموعه دیگر نخواهد داشت. همچنین، گرچه صحبت از 13 سرور اصلی می شود ولی در واقعیت هر سرور اصلی از مجموعه ای از سرورها تشکیل شده و در صورت اختلال و یا ایجاد ترافیک سنگین برای یکی از این سرورها، ترافیک و درخواست به سرور مشابه دیگری منتقل می شود. به علاوه، شرکت های سرویس دهنده اینترنت (ISP) اغلب اطلاعات DNS را به طور محلی ذخیره (Cache) می کنند و این اطلاعات ذخیره شده برای یکی دو روز متوالی مورد استفاده قرار می گیرد، تا مجدداً لازم به به روز رسانی این اطلاعات از سرورهای DNS اینترنت باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. این گروه فعالیتهای بین المللی خود را آغاز کرده و ظاهراً مدیریت این گروه در ایران از کشور سوئد هدایت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *