FBI به دنبال ابزاری برای پایش سایت های اجتماعی

در یک اقدام جدید که یقیناً مورد اعتراض طرفداران امنیت اطلاعات شخصی و دفاع از حریم خصوصی بر روی اینترنت، قرار خواهد گرفت، پلیس FBI آمریکا از شرکت های کامپیوتری درخواست کرده تا پیشنهادات خود را درباره تهیه یک ابزار پایش (Monitoring)، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از سایت های اجتماعی، ارائه دهند.

هدف اصلی از بکارگیری این ابزار، اطلاع از آخرین اخبار، حوادث و تهدیدات در حال ظهور است. طبق درخواست FBI، این ابزار باید قادر به جستجوی خودکار و جمع آوری اطلاعات از سایت های اجتماعی مانند Facebook و Twitter براساس متغیرهای تعریف شده باشد. این ابزار باید بتواند پس از شناسایی یک خبر مهم یا یک حادثه، محل آن را مشخص کند و همچنین با تجزیه و تحلیل اطلاعات، پاسخ هایی به چه کسی؟ چه چیزی؟ چه موقعی؟ کجا؟ و چرا؟ درباره آن خبر و حادثه داشته باشد.

سایت های اجتماعی می توانند منبع بسیار خوبی برای جمع آوری آخرین اطلاعات باشند، چون این اطلاعات توسط شاهدان عینی و افرادی که اول از همه به محل وقوع حادثه رسیده اند، تامین می شود. در سال های اخیر، سرعت انتشار خبر از طریق سایت های اجتماعی، سریعتر از پلیس محلی، گروه های آتش نشان و یا حتی خبرنگاران حرفه ای بوده است.

با آنکه پلیس FBI تاکید دارد که اطلاعات جمع آوری شده توسط این ابزار جدید، شامل اطلاعات عمومی و قابل دسترس همگان خواهد بود و بر روی فرد یا گروه خاصی تاکید نخواهد شد، با این حال گروه های دفاع از حریم خصوصی کاربران بر روی اینترنت، از هم اکنون با نگاهی بدبینانه، اعتراض خود را مطرح کرده اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *