ویروس برای Apple Mac

 مدتهاست که کارشناسان امنیتی به عدم توجه شرکت Apple به جوانب امنیتی محصولات خود، انتقاد و اعتراض دارند. به عقیده این کارشناسان، عدم توجه و اقدامی از سوی شرکت Apple به مسائل امنیتی در تضاد با سیاست‎های تبلیغاتی این شرکت است. این شرکت برای تشویق مشتریان جدید، همواره امن بودن محصولات Apple را در آگهی‎های خود مطرح می‎کند. اکنون با شناسایی یک ویروس جدید که اختصاصاً برای کامپیوترهای Apple Mac طراحی و نوشته شده است، این باور غلط را که کاربران Mac نباید نگران امنیت کامپیوتر و حمله به سیستم‎هایشان باشند، رد می‎کند.

 این ویروس جدید در مراحل آزمایشگاهی است ولی بررسی‎های اولیه نشان می‎دهد که گونه جدیدی از ویروس مشهور و قدیمی darkComet است که برای اجرا در محیط Apple Mac بازسازی شده است. همچنین اخیراً برنامه مخربی به نام HellRTS شناسایی شده که از آن برای سرقت و کپی غیرمجاز از نرم‎افزارهای Apple Mac استفاده می‎شود.

 اقدامات بی سروصدای مسئولان شرکت Apple در دعوت از کارشناسان امنیتی، پیش از انتشار عمومی سیستم عامل جدید Mac OS X 10.7 که به Lion مشهور شده است، نشان می‎دهد که بالاخره این شرکت به اهمیت مسائل امنیتی سیستم عامل و محصولات خود پی برده و قدم‎هایی را در بهبود وضعیت فعلی بر می‎دارد. شرکت Apple از کارشناسانی که قبلاً در کشف و شناسایی حفره‎های امنیتی در محصولات این شرکت، فعالیت و همکاری‎هایی انجام داده‎اند، دعوت کرده است که سیستم عامل جدید Lion را از لحاظ امنیتی بررسی کرده و نقطه نظرات خود را اعلام کنند. البته این تنها یک دعوت است و این کارشناسان امنیتی حق‎الزحمه ای برای اینکار دریافت نخواهند کرد. بررسی‎های آنان نیز به دلخواه خودشان می‎تواند سطحی و یا بسیار دقیق و عمیق باشد. ولی هر چه که باشد، قدمی رو به جلو برای شرکت Apple بشمار می‎آید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *