نصب اجباری اصلاحیه Anti-AutoRun

 شرکت مایکروسافت در یک اقدام غیرمنتظره، سیاست خود را برای نصب اصلاحیه Anti-AutoRun تغییر داد.

از هفته گذشته، شرکت مایکرو سافت بدون اعلام قبلی، سیاست خود مبنی بر نصب اختیاری اصلاحیه Anti-AutoRun  را تغییر داده و شروع به نصب خودکار این اصلاحیه از طریق سرویس‎های بروزرسانی خود کرد. اکنون این اصلاحیه برروی سیستم‎های عامل Win XP و Win Vista به طور خودکار دریافت و نصب می‎شود.

اصلاحیه Anti-AutoRun (به شماره KB971029) قابلیت AutoRun  و AutoPlay را در سیستم‎های عامل Win XP و Win Vistaغیر فعال می کند. بدین ترتیب، در هنگام استفاده از ابزارهای ذخیره‎سازی USB Flash، گزینه اجرای فایل‎های ذخیره شده بر روی این ابزارها، به نمایش در نمی‎آید. این تغییر بر اجرای CD وDVD تاثیری ندارد.

بسیاری از ویروس‎های رایج امروزی، از جمله Conficker و Stuxnet، از این قابلیت سیستم عامل برای اجرای خودکار و آلوده کردن کامپیوتر کاربران استفاده می‎کنند.

کاربرانی که سرویس Windows Update را بر روی کامپیوترهای خود فعال کرده‎اند، این اصلاحیه بطور خودکار دریافت و بر روی کامپیوتر آنها نصب می‎شود.

کاربرانی که به هر دلیلی مایل باشند قابلیت AutoRun را مجدداً فعال و از آن استفاده کنند، می‎توانند با مراجعه به سایت Support مایکروسافت، ابزار Enable AutoRun را دریافت کرده و بطور دستی بر روی کامپیوتر خود اجرا کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *