از غیر فعال کردن تا ارتقاء رایگان pcAnywhere

شرکت Symantec که مدتی پیش و به دنبال علنی شدن خبر سرقت برنامه (source) چند نرم افزار این شرکت در سال 2006، بطور غیرمنتظره ای از کاربران خود درخواست کرده بود نرم افزار pcAnywhere را موقتاً غیرفعال کنند، هفته پیش اعلام نمود کاربرانی که از نگارشهای پیش از نگارش 12 نرم افزار pcAnywhere استفاده می کنند می توانند بطور رایگان نرم افزار خود را به نگارش 12.5 ارتقاء دهند.

این شرکت که اخیراً نگارش های 12.5، 12.1 و 12.0 نرم افزار pcAnywhere را به روز کرده به مشتریان خود توصیه نموده است که تنها از این نگارش ها استفاده کنند و آخرین اصلاحیه ها را هم به محض انتشار، دریافت و نصب نمایند. با این حال سخنگوی Symantec ضمن طفره رفتن از پاسخ به این سوال که آیا این نرم افزار برای استفاده ایمن است، بطور غیرمستقیم تغییرات اعمال شده را کافی دانست.

سرقت های سال 2006 که با نفوذ مستقیم به شبکه شرکت Symantec صورت گرفت، احتمال آسیب پذیر بودن دیگر نرم افزارهای سرقت شده را نیز تقویت می کند. از جمله می توان به نرم افزارهای Norton Antivirus Corporate Edition, Norton Internet Security, Norton Utilities, Norton GoBack و Symantec AntiVirus 10.2 اشاره کرد.

با این وجود Symantec اعلام کرده است که تنها 5 درصد از برنامه Norton Antivirus Corporate Edition سرقت شده و در مورد نرم افزارهای دیگر نیز برنامه های دزدیده شده بسیار قدیمی بوده و امکانات امنیتی در نسخه های فعلی این نرم افزارها قادر به مقابله با تهدیدهای احتمالی ناشی از افشاء شدن برنامه این نرم افزارها، می باشد.

هر چند که Symantec اعلام کرده که هیچ حمله واقعی که از طریق ضعف امنیتی pcAnywhere صورت گرفته باشد، به این شرکت گزارش نشده است، اما برخی از رقبای این شرکت کوشیده اند تا از این ماجرا استفاده کرده و نرم افزارهای خود را به مشتریان بفروشند. چند روز پیش شرکت Laplink Software اعلام کرد برای کاربرانی که قصد جایگزینی نرم افزار pcAnywhere با Laplink Gold را دارند تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *