اصلاح چند ضعف امنیتی مهم در مرورگر Chrome

هفته گذشته شرکت Google چهار ضعف امنیتی را در مرورگر خود برطرف ساخت و یک صعف امنیتی را هم که دو هفته پیش اصلاح کرده بود، اعلام کرد. این دومین باری است که در ماه جاری، این شرکت اقدام به عرضه اصلاحیه برای مرورگر Chrome می کند.

شرکت Google به همراه این چهار اصلاحیه، جزییاتی را در خصوص یک ضعف امنیتی که دو هفته قبل برطرف ساخته بود، منتشر کرده است. جزییات این اصلاحیه بطور تصادفی از سند Release Note حذف شده بود. Google درجه اهمیت این اصلاحیه را “حیاتی” (Critical) اعلام کرده است. این ضعف امنیتی باعث می شد هنگامی که کاربر با پیام هشدار مرورگر درباره شناسایی بدافزار، روبرو می شد و صفحه را تازه (Refresh) می کرد، مرورگر از کار بیفتد. درجه اهمیت چهار اصلاحیه دیگر نیز فقط “بالا” (High) اعلام شده است.

 شخصی که این ضعف امنیتی را به Google گزارش کرده بود سه هزار و 133 دلار از این شرکت جایزه دریافت کرده است که بیشترین مقدار پاداش Google است. دو محقق دیگری که چهار ضعف امنیتی دیگر را گزارش کرده بودند، مجموعاً سه هزار دلار جایزه دریافت کردند. از ابتدای سال جاری میلادی Google مبلغ هشت هزار دلار به محققین مستقلی که نقاط ضعف مرورگر Chrome را گزارش کرده اند، جایزه پرداخته است. در سال 2011 نیز این شرکت بیش از 180 هزار دلار در این خصوص هزینه کرد.

 بر اساس آمار منتشر شده، اکنون مرورگر Chrome بیش از 19 درصد از سهم مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

 آخرین نگارش Chrome به شماره 16.0.912.77 را می توانید از www.google.com/chrome دریافت کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *