بیشترین تعداد ثبت اختراعات IT متعلق به کیست؟

در سال میلادی گذشته، شرکت IBM برای نوزدهمین سال متوالی، با شش هزار و 180مورد، بیشترین تعداد ثبت اختراعات را در آمریکا داشته است. این تعداد نسبت به سال قبل از آن (2010 میلادی) پنج درصد افزایش را نشان می دهد. ولی شرکت های IBM به همراه شرکت مایکروسافت تنها شرکت های آمریکایی در بین 10 شرکت که بیشترین تعداد ثبت اختراعات را در آمریکا داشته اند، هستند. بقیه شرکت های برتر از قاره آسیا هستند. شرکت مایکروسافت نیز از رتبه سوم در سال قبل از آن، به رتبه ششم در سال 2011 تنزل کرده است.

شرکت سامسونگ با چهار هزار 894 اختراع، کانن با دو هزار 821 اختراع، پاناسونیک با دو هزار 559 اختراع، توشیبا با دو هزار و 483 اختراع، مایکروسافت با دو هزار و 311 اختراع، سونی با دو هزار و 289 اختراع، اپسون با یکهزار و 533 اختراع، شرکت Hon Hai با یکهزار و 514 اختراع و هیتاچی با یکهزار و 465 اختراع در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفته اند.

از نکات جالب در آمار ثبت اختراعات در آمریکا در سال میلادی گذشته، می توان به افزایش تعداد اختراعات در زمینه شبکه های بی سیم و موبایل اشاره کرد.

همچنین آمار نشان می دهد که گرچه شرکت IBM بیشترین تعداد ثبت اختراعات را داشته است ولی شرکت سامسونگ تعداد درخواست بیشتری برای ثبت اختراعات خود داشته و لذا پیش بینی می شود که در سال های آتی، سامسونگ بتواند جایگاه اول IBM را تسخیر کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *