مرورگر IE: همچنان بازنده میدان

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، در مقایسه با دوره های قبل، طی یک ماه گذشته مرورگر Internet Explorer شرکت مایکروسافت بیشترین درصد سهم از بازار مرورگر ها را به دیگر رقبا باخته و از دست داده است.

در همین مدت، مرورگر Chrome شرکت Google به مرورگر Safari شرکت Apple نزدیک تر شده و تنها 1/25 درصد با یکدیگر اختلاف دارند. در صورت ادامه این روند، در کمتر از یکسال آینده، مرورگر Chrome جایگاه سوم مرورگرها را از Safari خواهد گرفت.
در یک ماه گذشته، مرورگر IE با از دست دادن 1/1 درصد از بازار مرورگرها، اکنون 66/6 درصد از بازار را در اختیار دارد. تنها در آبان ماه سال گذشته، باخت IE بیشتر از این میزان بود و ظرف یکماه دو درصد از سهم بازار را به دیگر مرورگرها واگذار کرد. در طول یکسال گذشته، مرورگر IE نزدیک به 9 درصد از کاربران خود را از دست داده است.

در این میان مرورگر Firefox موسسه Mozilla بیشترین سود را از باخت مایکروسافت برده است و اکنون با 23/3 درصد، جایگاه دوم مرورگرها را در جهان در اختیار دارد. دلایل کاهش سهم مرورگر IE چه می تواند باشد؟ و آیا در آینده، این نزول شدت و سرعت بیشتری خواهد گرفت؟

– مرورگر IE بر روی کامپیوترهای کوچک و ارزان که تحت نام NetBook مدتی است بازارهای کامپیوتر جهان را قبضه کرده اند، چندان عملکرد خوبی نداشته و کند اجرا می شود.
– بازار جهانی فروش کامپیوترهای Mac شرکت Apple رو به افزایش است و در نتیجه مرورگر Safari این شرکت نیز مورد استفاده کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.
– هنوز سیستم عامل جدید Win 7 مایکروسافت به بازار عرضه نشده تا باعث افزایش ناگهانی کاربران مرورگر IE بر روی این سیستم عامل جدید شود. طی سه ماه آینده، مبارزه جدی بین این مرورگرها داغ تر خواهد شد. عرضه Win 7 در اواخر آذرماه، افزایش فروش کامپیوترهای ارزان قیمت NetBook در ماه های پایانی سال میلادی 2009، افزایش کاربران سیستم عامل جدید (Apple – Snow Leopard)، مشاهده نتیجه فعالیت های بازاریابی Google برای نصب مرورگر Chrome بطور پیش فرض روی کامپیوترهای جدید و… همه و همه، شاید از لحاظ اقتصادی به نفع این شرکت ها باشد ولی در نهایت کاربران این مرورگرها هستند که از نتیجه این رقابت ها، صاحب مرورگرهای بهتر و ارزان تر خواهند شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *