اصلاحیه های مایکروسافت برای ماه میلادی سپتامبر

طبق برنامه ماهانه شرکت مایکروسافت، سه شنبه 17 شهریور ماه، اصلاحیه های امنیتی جدید برای ماه میلادی سپتامبر منتشر شد. این ماه شاهد پنج اصلاحیه هستیم که همگی دارای درجه اهمیتی “حیاتی” هستند. این پنج اصلاحیه حیاتی در مجموع هشت نقطه ضعف را در سیستم عامل Windows ترمیم می کنند.

اصلاحیه MS09-045 نقطه ضعفی را در نحوه پردازش Java Script در صفحات وب برطرف می کند. تنها با باز کردن یک فایل یا صفحه ای در اینترنت که دارای Script مخرب هستند، امکان ایجاد اختلال در حافظه کامپیوتر وجود دارد که نتیجه آن می تواند از کار افتادن مرورگر و یا اجرای فرامین غیرمجاز بر روی کامپیوتر باشد.

اصلاحیه MS09-046 نقطه ضعفی را در بخش ActiveX Control سیستم عامل Windows ترمیم می کند. با باز کردن یک صفحه دستکاری شده بر روی اینترنت، به نحوی که امکانات DHTML Editing Component در بخش ActiveX Control فعال شود، امکان ایجاد اختلال کامل در سیستم و اجرای فرامین غیرمجاز از راه دور، وجود دارد.

اصلاحیه MS09-047 دو نقطه ضعف مختلف را در بخش Windows Media Format اصلاح می کند. این اصلاحیه برای سیستم هایی که دارای نسخه های 9.0، 9.5 و 11 نرم افزار Windows Media Format Runtime هستند، حیاتی اعلام شده است.

اصلاحیه MS09-048 سه نقطه ضعف را در نحوه پردازش پروتکل TCP/IP ترمیم می کند. سوءاستفاده از این نقاط ضعف می تواند حالت “از کار انداختن سرویس” (Denial of Services) را بر روی کامپیوتر آسیب پذیر بوجود آورد. همچنین به دلیل اینکه مدت طولانی بود که نقطه ضعفی در بخش TCP/IP سیستم عامل Windows شناسایی نشده بود، اکنون این نقاط ضعف جدید می تواند برای بسیاری از افراد خرابکار جلب توجه کند.

اصلاحیه MS09-049 نقطه ضعف مهمی را در سرویس Wireless LAN AutoConfig برطرف می کند. طبیعتاً کامپیوترهایی که فاقد کارت شبکه بی سیم هستند، در معرض خطر این نقطه ضعف نیستند.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این اصلاحیه های جدید ماه سپتامبر می توانند به این نشانی در سایت مایکروسافت مراجعه کنند:

همچنین دسترسی آسان به اطلاعات درباره هر یک از این اصلاحیه ها و دریافت فایل مربوط، بر روی سایت فارسی support.shabakeh.net فراهم است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *