نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

ضدویروس جدید مایکروسافت

سه شنبه هفته گذشته (8 مهرماه) شرکت مایکروسافت نرم افزار امنیتی جدید خود را به نام Security Essentials که ترکیبی از ضدویروس و ضدجاسوس افزار (Anti-Spyware) است، بطور رایگان منتشر کرد. این ابزار امنیتی رایگان برای کاربران خانگی و کامپیوترهای شخصی آنان عرضه شده و بر خلاف بسته امنیتی Forefront Client Security شرکت مایکروسافت که برای شبکه های کامپیوتری است، فاقد امکانات مدیریتی است.
ابزار امنیتی جدید Security Essentials نسل دوم و جایگزین ضدویروس از رده خارج شده Live OneCare مایکروسافت است. ضدویروس Live OneCare بسیار ساده و ابتدایی بود و خیلی زود، مایکروسافت پشتیبانی و حمایت خود را از آن قطع کرد. شرکت مایکروساقت امیدوار است این ابزار امنیتی جدید مورد استفاده کاربرانی که توجه خاصی به مقوله امنیت نمی کنند و یا اعتقادی به هزینه کردن برای ابزارهای امنیتی ندارند، قرار گیرد. بسیاری از کاربران بی توجه و ناآگاه، باعث انتشار و شیوع جهانی بسیاری از تهدیدات امنیتی می شوند. امن ساختن کامپیوتر این کاربران، کمک زیادی می تواند به حفظ آبرو و اعتبار مایکروسافت کند و مانع تبلیغات منفی در زمان کشف و سوءاستفاده از حفره های امنیتی در محصولات مایکروسافت شود. البته ناگفته نماند که فعلاً ابزار امنیتی Security Essentials فقط برای کاربرانی که از سیستم عامل اصل و Register شده استفاده می کنند، قابل دریافت و نصب است.

در مقابل امید ها و آرزوهایی که شرکت مایکروسافت برای محصول جدید Security Essentials خود دارد، تقریباً تمام شرکت های امنیتی بزرگ مانند Tread Micro, Symantec و McAfee این محصول را به باد انتقاد گرفته اند و آن را در نهایت بهتر از هیچی دانسته اند! این شرکت ها با اشاره به سابقه نه چندان درخشان مایکروسافت در زمینه امنیت، شکست ها و محصولات ناموفق امنیتی مایکروسافت را در گذشته یادآور شده  و محصول جدید را نیز رقیبی جدی تلقی نمی کنند.

در هر حال خودتان می توانید با دریافت و استفاده از ابزار Security Essentials قضاوت کنید:

www.microsoft.com/security-essentials/

خروج از نسخه موبایل