ضدویروس جدید مایکروسافت

سه شنبه هفته گذشته (8 مهرماه) شرکت مایکروسافت نرم افزار امنیتی جدید خود را به نام Security Essentials که ترکیبی از ضدویروس و ضدجاسوس افزار (Anti-Spyware) است، بطور رایگان منتشر کرد. این ابزار امنیتی رایگان برای کاربران خانگی و کامپیوترهای شخصی آنان عرضه شده و بر خلاف بسته امنیتی Forefront Client Security شرکت مایکروسافت که برای شبکه های کامپیوتری است، فاقد امکانات مدیریتی است.
ابزار امنیتی جدید Security Essentials نسل دوم و جایگزین ضدویروس از رده خارج شده Live OneCare مایکروسافت است. ضدویروس Live OneCare بسیار ساده و ابتدایی بود و خیلی زود، مایکروسافت پشتیبانی و حمایت خود را از آن قطع کرد. شرکت مایکروساقت امیدوار است این ابزار امنیتی جدید مورد استفاده کاربرانی که توجه خاصی به مقوله امنیت نمی کنند و یا اعتقادی به هزینه کردن برای ابزارهای امنیتی ندارند، قرار گیرد. بسیاری از کاربران بی توجه و ناآگاه، باعث انتشار و شیوع جهانی بسیاری از تهدیدات امنیتی می شوند. امن ساختن کامپیوتر این کاربران، کمک زیادی می تواند به حفظ آبرو و اعتبار مایکروسافت کند و مانع تبلیغات منفی در زمان کشف و سوءاستفاده از حفره های امنیتی در محصولات مایکروسافت شود. البته ناگفته نماند که فعلاً ابزار امنیتی Security Essentials فقط برای کاربرانی که از سیستم عامل اصل و Register شده استفاده می کنند، قابل دریافت و نصب است.

در مقابل امید ها و آرزوهایی که شرکت مایکروسافت برای محصول جدید Security Essentials خود دارد، تقریباً تمام شرکت های امنیتی بزرگ مانند Tread Micro, Symantec و McAfee این محصول را به باد انتقاد گرفته اند و آن را در نهایت بهتر از هیچی دانسته اند! این شرکت ها با اشاره به سابقه نه چندان درخشان مایکروسافت در زمینه امنیت، شکست ها و محصولات ناموفق امنیتی مایکروسافت را در گذشته یادآور شده  و محصول جدید را نیز رقیبی جدی تلقی نمی کنند.

در هر حال خودتان می توانید با دریافت و استفاده از ابزار Security Essentials قضاوت کنید:

www.microsoft.com/security-essentials/

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *