Microsoft خوشحالتر از همه، کاهش استفاده از IE 6

یافته‌های آماری جدید نشان می‌دهد که پس از تلاش های فراوان Microsoft سهم کاربران آمریکایی که از Internet Explorer 6 استفاده می‌کنند بالاخره به کمتر از یک درصد رسیده است.

IE 6 که در سال 2001 میلادی عرضه شد ششمین نگارش از مرورگرهای Microsoft بود که بصورت پیش‌فرض به همراه سیستم‌ عامل رایج آن زمان یعنی Windows XP نصب می‌شد. با وجودی که این مرورگر خیلی زود در میان کاربران و برنامه‌نویسان وب جا باز کرد اما دارای حفره‌ها و اشکالات امنیتی بسیار زیادی بود. در میان ضعف هایی که این مرورگر از آنها رنج می‌برد، دادن حق دسترسی به برنامه‌های تحت وب، همتزار با کاربری که به سیستم وارد شده بود، بیش از همه مشکل‌ساز شد. این موضوع سبب شد، این مرورگر که توانسته بود در طی دو سال، 80 درصد بازار مرورگرها را از آن خود کند، به هدفی جذاب برای نفوذگران تبدیل شود. یکی از شاخص‌ترین این حملات Aurora بود که نفوذگران از طریق ضعف امنیتی IE 6 حمله‌ای گسترده علیه شرکت هایی همچون Google و Adobe ترتیب دادند.

Microsoft بارها و به روش های مختلف سعی کرده است که کاربران را متقاعد به استفاده از نگارش های جدیدتر این مرورگر کند. از جمله با راه‌اندازی سایتی رسمی www.ie6countdown.com و با شعارهایی همچون “دوست به دوستان خود اجازه استفاده از IE 6 را نمی دهد” ابزارهایی را در اختیار مدیران سایت قرار داد تا از طریق آنها به کاربرانی که از نگارش 6 این مرورگر استفاده می‌کنند هشدار داده شود. کاهش سهم کاربران آمریکایی در استفاده از این نگارش از 4 درصد در ابتدای سال 2011  به کمتر از یک درصد حاکی از آن است که این برنامه‌ها تا حد زیادی موفق بوده‌اند.

گفته می‌شود علاوه بر آمریکا، سهم کاربرانی که از IE 6 استفاده می‌کنند در 11 کشور دیگر که اکثر آنها در اروپای غربی هستند نیز به کمتر از یک درصد رسیده است. با این حال IE 6 در بسیاری از کشورها همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه 25 درصد کاربران چینی (حدوداً 98 میلیون نفر) از IE 6 برای مرور صفحات وب استفاده می‌کنند.

Internet Explorer که روزگاری 90 درصد بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده بود و رقبایی همچون Netscape Navigator را پشت سر گذاشته بود چند سالی است که روزگار سختی را با وجود Mozilla Firefox, Google Chrome و Apple Safari سپری می‌کند. بخصوص آنکه این روزها بسیاری از کاربران از گوشی‌های همراه و لوح کامپیوتری برای مرور سایت ها بهره می‌گیرند. دستگاه‌هایی که بسیاری از آنها دارای سیستم های‌عاملی غیر از Windows و مرورگرهایی غیر از Internet Explorer هستند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *