Mozilla به هر ساز کاربران Firefox می رقصد

شرکت Mozilla هر حربه و وسیله ای را بکار می گیرد تا نظر و رضایت کاربرانی که همچنان نسخه قدیمی Firefox 3.6 را استفاده می کند، جلب کند. شاید این کاربران هم به سمت نسخه های جدیدتر این مرورگر رو بیاورند.

در چند ماه گذشته تلاش های Mozilla جواب داده و درصد کاربرانی که نسخه قدیمی Firefox 3.6 را کنار گذاشته اند، بطور چشمگیری افزایش یافته است. در حال حاضر، کاربران Firefox 3.6 تنها 20 درصد از کل کاربران این مرورگر را تشکیل می دهد. این رقم در زمستان سال گذشته 82 درصد و در تابستان امسال 32 درصد بود.

شرکت Mozilla کماکان از این نسخه قدیمی که بیش از دو سال قبل به بازار عرضه شده، پشتیبانی و البته لحظه شماری می کند تا تاریخ موعود برای بستن پرونده این مرورگر قدیمی فرا برسد. طبق اطلاعات منتشر شده بر روی سایت Mozilla، اواخر فروردین ماه سال آینده، پشتیبانی مرورگر Firefox 3.6 متوقف خواهد شد.

دلیل پشتیبانی از مرورگر قدیمی 3.6، اعتراض شرکت ها و سازمان ها به نحوه به روز رسانی نسخه های جدید این مرورگر بوده است. شرکت Mozilla مدتی است که سرعت به روز رسانی مرورگر Firefox را افزایش داده و هر شش هفته یکبار، یک نسخه جدید منتشر می کند. این فاصله زمانی کوتاه، برای شرکت ها و سازمان ها کافی نیست تا بتوانند پس از آزمایش سازگاری نسخه جدید با دیگر نرم افزارهای کاربردی در سازمان شان، اقدام به ارتقاء نسخه مرورگر Firefox کنند. به همین خاطر بسیاری از استفاده کنندگان از مرورگر قدیمی Firefox 3.6 شرکت ها و سازمان ها هستند.

شرکت Mozilla برای حل این مشکل و رفع هر بهانه ای برای کنار نگذاشتن این مرورگر قدیمی، اعلام کرده که از ماه آینده نسخه جدیدی از مرورگر Firefox را با نام Firefox ESR عرضه خواهد کرد. ESR مخفف Extended Support Release است. مرورگر Firefox ESR همان نسخه جدید مرورگر است، تنها با این تفاوت که این نسخه بجای شش هفته یکبار، هر 42 هفته یکبار به روز خواهد شد. در نتیجه شرکت ها و سازمان ها می توانند در فرصت کافی اقدام به ارتقاء مرورگر خود در سطح سازمان کنند.

پس از انتشار هر نسخه جدید از Firefox ESR، شرکت Mozilla نسخه قبلی را تا 12 هفته پشتیبانی خواهد کرد. بدین ترتیب هر نسخه از Firefox ESR بیش از یکسال تحت پشتیبانی Mozilla بوده و در این مدت اصلاحیه های امنیتی برای آن منتشر خواهد شد.

شرکت Mozilla امیدوار است با عرضه مرورگر Firefox ESR باقیمانده کاربران نسخه قدیمی Firefox 3.6 نیز راضی شده و از آن دست بکشند تا بلکه پرونده این مرورگر قدیمی یکبار برای همیشه بسته شود!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *