جولان چینی ها در شبکه اتاق بازرگانی آمریکا

براساس گزارش منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی آمریکا، نفوذگران چینی در حالی به مدت شش ماه به شبکه این سازمان دسترسی کامل داشتند که حتی یک بار هم فعالیت های آنان شناسایی و یا مورد شک و تردید قرار نگرفت.

نفوذگران دقیقاً می دانستند که به دنبال چه اطلاعاتی هستند و مستقیماً به سراغ آنها رفته اند. بیشتر توجه نفوذگران بر روی یک پروژه درباره سیاست های بازرگانی آمریکا در آسیا متمرکز بوده است.

زمان دقیق حمله و نفوذ به شبکه این سازمان مشخص نیست ولی برآورد می شود که از اواخر سال 2009 میلادی تا اواسط سال 2010 میلادی، فعالیت و دسترسی نفوذگران به شبکه اتاق بازرگانی آمریکا ادامه داشته است.

نفوذ و سرقت اطلاعات زمانی آشکار شد که پلیس FBI آمریکا، فایل های اتاق بازرگانی را بر روی تعدادی سرور چینی شناسایی کرد. پس از آن، فعالیت نفوذگران تحت نظر قرار گرفت و مشخص شد که با نصب چندین برنامه مخرب و جاسوسی، راه های نفوذ متعددی به شبکه اتاق بازرگانی ایجاد شده است.

مسئولان اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرده اند که امنیت شبکه سازمانی خود را افزایش داده اند و سیاست های امنیتی شدیدتری را به مرحله اجرا درآورده اند. از جمله ممنوعیت بردن کامپیوترهای قابل حمل به برخی از کشورهای جهان نظیر چین!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *