خطرات جدید برای کاربران FaceBook

طی روزهای گذشته، دو نوع نامه الکترونیکی جعلی و دروغین بطور انبوه به کاربران اینترنت در اقصی نقاط جهان ارسال شده اند. هر دو نوع نامه، اعضای سایت اجتماعی FaceBook را هدف گرفته اند و سعی در فریب این کاربران و سرقت رمزهای عبور آنان را دارند.

یک نوع از این نامه های جعلی، کاربر را به یک سایت که در ظاهر بسیار شبیه صفحات واقعی FaceBook است، می کشاند. پس از دریافت مجوز دسترسی کاربر به سایت FaceBook، از وی خواسته می شود که فایلی به نام Update Tool را دریافت و اجرا کند تا رمز دسترسی جدید وی ایجاد شود ولی در حقیقت، با اجرای این فایل مخرب، ویروس Zeus بر روی کامپیوتر کاربر نصب خواهد شد. ویروس Zeus قابلیت های خاصی برای شناسایی و سرقت مجوزهای دسترسی به سایت بانک های مشهور جهان را از روی کامپیوتر قربانیان خود دارد.

در نوع دوم نامه های جعلی، فایل اجرایی مخرب در داخل یک فایل فشرده همنام، به پیوست (attachment) نامه است. در این نامه جعلی نیز از کاربر خواسته می شود تا برای افزایش امنیت سایت FaceBook، فایل پیوست را اجرا کند تا رمز دسترسی جدید وی ایجاد شود ولی در واقعیت، با اجرای فایل پیوست، ویروس Bredolab بر روی کامپیوتر قربانی نصب و فعال می شود. این ویروس به نوبه خود، اقدام به دریافت فایل های مخرب بیشتر از اینترنت می کند، از جمله نرم افزارهای ضدویروس جعلی برای فریب کاربر و تشویق وی به خرید آنها.

ظاهر تمام این نامه های الکترونیکی جعلی مشابه و هم خوانی فراوانی با سایت FaceBook دارند. لذا دقت و  هوشیاری بیشتر کاربران در این خصوص بسیار ضروری است.

کاربران ضدویروس های McAfee با داشتن حداقل DAT 5785 از این ویروس های مخرب در امان خواهند بود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *