مایکروسافت: امنیت Win 7 آنقدرها هم ضعیف نیست

به دنبال انتشار یک گزارش از سوی شرکت امنیتی Sophos در خصوص ناتوانی سیستم عامل جدید win 7 در شناسایی برنامه های مخرب، شرکت مایکروسافت به دفاع جالبی از خود اقدام کرده است.
طبق این گزارش، پس از قرار دادن 10 نوع برنامه مخرب مختلف بر روی کامپیوتری که win 7 داشته است، ابزارهای امنیتی Win 7 تنها قادر به شناسایی دو برنامه مخرب شده اند. در پی کسب این نتیجه، شرکت امنیتی Sophos در انتهای گزارش خود به همه توصیه کرده که ضدویروس بر روی Win 7 را فراموش نکرده، چون ضروری است و خود سیستم عامل قادر به دفاع مناسب نیست.
مسئولان شرکت مایکروسافت هم در پاسخ، ابتدا نحوه آزمون انجام شده را رد کرده و گفته اند که اگر این برنامه های مخرب که اغلب از اینترنت دریافت می شوند، بطور طبیعی از کانال مرورگر IE عبور می کردند، گزینه امنیتی Smart Screen مرورگر، بسیاری از این برنامه های مخرب را شناسایی می کرد. ولی با قرار دادن مستقیم آنها بر روی کامپیوتر، این امکان امنیتی دور زده شده است. ولی در انتهای پاسخ مایکروسافت گفته شده گرچه با نحوه انجام آزمون موافق نیستند، با نتیجه گیری صورت گرفته درباره لزوم استفاده از ضدویروس بر روی سیستم عامل جدید Wi 7 کاملاً موافق هستند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *