قفل Win 7 هم شکست

در یک مبارزه دائمی با مایکروسافت، هکرها توانستند راه حلی برای دور زدن روش فعال سازی (activation) سیستم عامل جدید Win 7 پیدا کنند. دو روش برای فرار از بخش فعال سازی Win 7 ارائه شده و در مقابل، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که از این اقدامات باخبر  و در حال تغیر فناوری فعال سازی خود برای مقابله با این روش ها است.
دو ابزار Remove WAT و Chew-WGA قادر به حذف فناوری فعال سازی و یا جلوگیری از اجرای آن در سیستم عامل Win 7 هستند. هر دو ابزار باعث فریب سیستم عامل Win 7 می شوند تا فعال شدن صحیح سیستم عامل را اعلام کند و بدین ترتیب هشدارها و صفحات آزار دهنده در خصوص غیرمجاز بودن سیستم عامل، نمایش داده نشوند.
در سیستم عامل جدید Win 7، شرکت مایکروسافت روش قبلی فعال سازی (WGA) را کنار گذاشته و روش جدید WAT را بکار گرفته است. البته در ظاهر تفاوت چندانی قابل مشاهده نیست. تنها اختلاف را می توان در زمان راه اندازی (Boot) نسخه های غیرمجاز و فعال نشده احساس کرد. در Win Vista کاربر باید حداقل 15 ثانیه صبر می کرد تا بتواند دگمه “Activate Later” را کلیک کند ولی در Win 7، این کار را می تواند فوراً انجام دهد.
تغییرات اساسی در نحوه فعال سازی سیستم های عامل از زمان عرضه Win Vista آغاز شد و سپس به همراه Service Pack XP این تغییر روش در سیستم عامل Win XP نیز اعمال شد. شرکت مایکروسافت از آن زمان دیگر اقدام به محدود سازی امکانات سیستم عامل فعال نشده و یا غیرمجاز نمی کند و تنها به چند پیام و هشدار بسنده می کند.
مبارزه بین مایکروسافت و هکرها همیشه بوده و هست. شرکت مایکروسافت به دفعات از طریق اصلاحیه های مختلف و Service Packهای سیستم عامل، با روش های هکرها مقابله کرده است. خود هکرها نیز قبول دارند که نحوه حذف و یا از کار انداختن فناوری فعال سازی در Win 7 به آسانی قابل تشخیص است و مطمئن هستند که شرکت مایکروسافت در اصلاحیه های آتی خود، این ابزارهای هک را غیرقابل استفاده خواهد کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات