کمک سازمان امنیت آمریکا در ساخت Win 7

طبق اعلام رسمی مسئولان سازمان امنیت ملی آمریکا در مجلس سنا این کشور، این سازمان با ارائه تجربیات و مهارت های خود در زمینه تهدیدات و نقاط ضعف امنیتی سیستم ها و شبکه های کامپیوتری توانسته به شرکت مایکروسافت برای ایمن سازی هرچه بیشتر سیستم عامل جدید Win 7 کمک کند.
البته این اولین همکاری بین سازمان امنیت ملی و شرکت مایکروسافت نیست. در سال 2007 نیز این سازمان در زمان ساخت Win Vista از بابت ایمن سازی و سازگاری آن با نرم افزارهای کاربردی دولت آمریکا، همکاری مشترکی با مایکروسافت داشته است.
البته همیشه اینگونه اخبار در خصوص دخالت سازمان های امنیتی جنجال برانگیز شده و اتهاماتی را به دنبال دارد. اتهاماتی نظیر ساخت درهای مخفی (Backdoor) در این نرم افزارها برای دسترسی مخفی به کامپیوتر کاربران و یا کنترل رفتارهای اینترنتی آنان. شرکت های نرم افزاری هم معمولاً قادر به رد اینگونه پیشنهادات همکاری از سوی سازمان های امنیتی نیستند، چرا که دولت ها همیشه بزرگترین مشتری و استفاده کننده نرم افزارهای آنان هستند.
شاید در شرایط سیاسی بین المللی ساخت در مخفی در Win 7 برای بسیاری عجیب به نظر نیاید ولی یقیناً شرکت مایکروسافت به عنوان یک بنگاه اقتصادی خود را در معرض چنین رسوایی بزرگی قرار نمی دهد و به صراحت و راحتی ایجاد چنین راه های نفوذ مخفی را در نرم افزارهای تولیدی خود قبول نخواهد کرد.
از طرف دیگر، هنگامی که برخی دولت ها به دنبال کشف و یافتن نقاط ضعف امنیتی در سیستم های عامل و دیگر نرم افزارهای کاربردی جهت رخنه به شبکه های کامپیوتری دولت های مخالف و رقیب خود هستند، انجام حرکت های مشابه از طرف های دیگر نیز نباید بعید و غیرممکن تلقی شود. ولی همانطور که تا کنون شاهد بوده ایم، اینگونه تهدیدات و حملات از جانب هر دولتی که باشد، همواره غیر مستقیم و به دست گروه هایی صورت گرفته که حداقل در ظاهر ارتباطی با دولت های خود نداشته اند.
طبق اظهارات مسئولان سازمان امنیت ملی آمریکا، این سازمان همکاری های مشابهی نیز با دیگر تولیدکنندگان بزرگ نرم افزار مانند Apple, Sun و Red Hat برای ارتقاء امنیت نرم افزارهای تولیدی به سطح استانداردهای مورد نظر دولت آمریکا در دست اقدام دارد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات