مایکروسافت مخفی کاری در Win 7 را تکذیب می کند

به دنبال گزارش مسئولان امنیت ملی آمریکا به مجلس سنا درباره همکاری مشترک این سازمان با شرکت مایکروسافت در ساخت و تهیه سیستم عامل جدید Win 7، مایکروسافت با انتشار اطلاعیه ای وجود هرگونه در مخفی (Back Door) در این سیستم عامل را رد کرد و توضیحات بیشتری در خصوص نحوه همکاری با سازمان امنیت ملی ارائه کرد.

طبق اطلاعیه مایکروسافت، همکاری مشترک فقط محدود به ابزاری به نام  Security Compliance Management می شود که سیاست های امنیتی بیشتری را بر روی سیستم عامل Win 7 تنظیم و مدیریت می کند. این سیاست های امنیتی و تنظیمات مربوط به آن، در نسخه های عادی Win 7 وجود ندارد. نسخه 7 این ابزار ماه قبل و مدتی بعد از عرضه سیستم عامل جدید به بازار، ارائه شده است. این ابزار برای استفاده موسسات و مراکز دولتی بزرگ طراحی و تهیه شده است.
طبق نظر بسیاری از کارشناسان امنیتی، تصور اینکه سازمان امنیت ملی بتواند شرکت های نرم افزار را وادار به ساخت درب مخفی در محصولات خود کند، تقریباً غیرممکن است. به علاوه این سازمان بطور عادی و علنی با اینگونه شرکت های تولید کننده از سال ها قبل همکاری کرده و می کند. از جمله شرکت Cisco که بطور رسمی امکاناتی تحت عنوان Lawful Intercept در محصولات خود، نظیر سیستم عامل ISO و VoIP گنجانده است. با استفاده از این امکانات، مقامات امنیتی با داشتن مجوزهای قانونی می توانند به اطلاعات مبادله شده دسترسی داشته و  شنود کنند. ناگفته نماند که سازمان امنیت ملی آمریکا در گذشته طرح هایی برای دسترسی دائم به اطلاعات ذخیره و  رد و بدل شده بر روی کامپیوترها داشته که البته هیچگاه به تصویب و مرحله اجرا نرسیده است. مانند طرح Clipper که حدود 17 سال قبل تهیه شده بود. در این طرح قرار بود از تمام اطلاعات بر روی کامپیوترها با رمزگذاری بسیار قوی کپی برداری شود و دسترسی به این اطلاعات رمز شده فقط قابل دسترسی توسط مقامات امنیتی باشد. البته همانطور که اشاره شد، موج عظیم مخالفت با طرح Clipper باعث شده که سازمان امنیت ملی از پیگیری آن منصرف شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات