اصلاحیه های مایکروسافت: سالم یا خراب؟

طی چند روز گذشته کشمکشی بین شرکت مایکروسافت و یک شرکت امنیتی در انگلیس بر روی اصلاحیه های ماه میلادی نوامبر مایکروسافت به وجود آمد که به طرز جالبی حل و فصل شد. ابتدا شرکت امنیتی Prevx که خود تولید کننده نرم افزارهای ضد بدافزار (Anti-Malware) است، در یک اطلاعیه ناگهانی معیوب بودن اصلاحیه های امنیتی اخیر شرکت مایکروسافت را مطرح کرده و این شرکت در دفاع از ادعای خود، نمونه گزارش های دریافتی از کاربران خود را که پس از نصب این اصلاحیه ها شاهد ظهور صفحات مرگبار Windows که باعث از کارافتادن سیستم عامل می شوند، منتشر و به دنبال این اطلاعیه نیز مشخصات فنی درباره علل بروز این اشکالات را عرضه کرد.

طبق اعلام شرکت Prevx به دلیل عدم اصلاح صحیح Registry پس از نصب برخی از اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت، بعضی از نرم افزارهای کاربردی به درستی قادر به دریافت اطلاعات Registry نبوده و همین امر باعث به هم ریختن نرم افزار و به دنبال آن، توقف سیستم عامل می شود. شرکت Prevx در یک اقدام بشر دوستانه، ابزاری برای ترمیم این اشکال مایکروسافت نیز تهیه و به رایگان در اختیار عموم گذاشت.
به دنبال انتشار ادعاهای شرکت Prevx، شرکت مایکروسافت نیز دست بکار شده و ظرف چند روز، اطلاعیه جالبی را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که پس از بررسی دقیق اطلاعات شرکت Prevx برای مایکروسافت ثابت شده که اصلاحیه های این شرکت هیچگونه عیب و ایرادی نداشته و وضعیت تشریح شده توسط شرکت Prevx در نتیجه فعالیت یک ویروس به نام Daonal است. این ویروس حدود شش ماه قبل شناسایی و راه های مقابله با آن توسط بسیاری از شرکت های امنیتی تهیه و در نرم افزارهای خود گنجانده شده است. حال اگر کاربران و مشتریان شرکت Prevx آلوده به این ویروس هستند ولی هنوز پس از گذشت شش ماه، نرم افزار امنیتی Prevx نتوانسته این ویروس را شناسایی کند و مانع از فعالیت آن شود، مشکل مایکروسافت نیست.
به فاصله 48 ساعت پس از انتشار اطلاعیه داغ شرکت مایکروسافت، شرکت Prevx با انتشار اطلاعیه مجددی، ابتدا عذر و بهانه های فنی را مطرح کرده ولی در آخر به صراحت به اشتباه خود اقرار کرده و از شرکت مایکروسافت به خاطر مزاحمت هایی که بوجود آورده، معذرت خواهی کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات