به خاطر ویروس H1N1، کامپیوترتان ویروسی نشود

طی چند هفته گذشته آمار نامه های الکترونیکی جعلی و دروغین درباره ثبت نام و تهیه واکسن آنفولانزای نوع A (یا H1N1) به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
در بسیاری از این نامه های جعلی از کاربر خواسته می شود که از طریق پیوند (Link) ارائه شده در نامه، اقدام به ثبت نام در طرح واکسیناسیون کنند. در واقعیت تمام این پیوندها، باعث دریافت و نصب برنامه های مخرب و مزاحمی بر روی کامپیوتر کاربر فریب خورده می شود.
حداقل کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند که در حال حاضر هیچ طرح و برنامه واکسیناسیون عمومی برای مقابله با ویروس آنفولانزای نوع A در کشور وجود ندارد. اگر هم طرح ویژه ای برنامه ریزی شده باشد، در رسانه های عمومی از سوی دولت اعلام خواهد شد. یقیناً انتظار هم ندارید که کشورهای دیگر با ثبت نام اینترنتی بخواهند بقیه مردم دنیا را برای آنفولانزای نوع A واکسینه کنند.
در ابتدای برخی از این نامه های جعلی، اطلاعاتی درباره این بیماری و راه های مقابله با آن ارائه می شود تا کاربر راحت تر فریب خورده و اعتماد وی بیشتر جلب شود. کاربران نباید حتی به این اطلاعات ارائه شده نیز اعتماد کرده و باید صحت این اطلاعات را بیشتر بررسی کنند.

نمونه ای از نامه های جعلی به شکل زیر است:

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات