Facebook: سندی برای گرفتن طلاق

برای اولین بار یک قاضی دادگاه در آمریکا به طرفین یک پرونده طلاق دستور داد که رمز دسترسی به Facebook خود را در اختیار طرف مقابل قرار دهند.

این مسئله زمانی مطرح شد که شوهر متوجه طرح بعضی نظرات و افکار همسرخود درباره عدم علاقه به نگهداری و بزرگ کردن فرزندانشان، بر روی سایت Facebook او شد. به همین دلیل شوهر از دادگاه درخواست کرد تا امکان دسترسی به اطلاعات Facebook همسرش، به وی و وکیل او داده شود. شوهر اعتقاد داشت که این اطلاعات می‏تواند به درخواست وی برای گرفتن حق حضانت فرزندان‏شان کمک کند.

قاضی دادگاه نیز برای حفظ عدالت به هر دو طرف دستور داد تا رمز دسترسی به Facebook خود را به دیگری بدهد. در این هنگام، زن با ارسال پیامک به یکی از دوستان خود و دادن رمز Facebook، از او خواست تا سریعاً اقدام به حذف برخی اطلاعات از سایت او بکند. البته قاضی متوجه شده و به زن هشدار داد که پاک کردن اطلاعات نوعی نابودی مدرک جرم است و مجازات دارد.

اگر بخواهیم موشکافانه به این حکم قاضی نگاه کنیم، آقای قاضی خود نیز یک اقدام خلاف و مغایر با قوانین شرکت Facebook انجام داده است. طبق شرایط و مقررات Facebook افشای رمز عبور و در اختیار گذاشتن آن، خلاف بوده و می‏تواند باعث مسدود شدن و حذف Facebook کاربر شود.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *