نصب آسان تر اصلاحیه ها در Win 8

شرکت مایکروسافت سعی دارد تعداد راه‏اندازی‏های مجدد (Re-boot) سیستم عامل آتی Win 8 را به حداقل برساند. این اقدام در جهت استفاده آسان و ساده از سیستم عامل جدید است.

در حال حاضر، پس از نصب بسیاری از اصلاحیه‏های عادی و امنیتی سیستم عامل، کاربر وادار به راه‏اندازی مجدد می‏شود و اینکار علاوه بر تاثیر بر کارآیی کاربر، برای بسیاری از افراد آزار دهنده است ولی چون فایل‏های لازم برای به‏روز رسانی در حال استفاده توسط سیستم هستند، جایگزینی آنها با فایل‏های به روز شده، تنها پس از راه‏اندازی سیستم عامل امکان پذیر است.

از جمله اقداماتی که در سیستم عامل Win 8 پیش‏بینی شده، می‏توان به حذف هشدارهای مکرر در خصوص دریافت و نصب اصلاحیه‏ها، عدم راه‏اندازی خودکار تا حد ممکن و دادن اختیارات بیشتر به کاربر برای تعیین زمان راه‏اندازی، اشاره کرد.

در Win 7 هشدارهای مکرر بر روی Desktop حتی در حالتی که کاربر درخواست نصب خودکار اصلاحیه‏ها را کرده است، باعث مزاحمت کاربران می شود.

برای کاهش دفعات راه‏اندازی در سیستم عامل Win 8، راه‏اندازی‏های غیرضروری به بعد از انتشار ماهانه اصلاحیه‏های امنیتی مایکروسافت، موکول خواهد شد. اصلاحیه‏های ماهانه مایکروسافت دومین سه‏شنبه هر ماه میلادی منتشر می‏شوند.

تنها هشدار سیستم عامل برای راه‏اندازی مجدد کامپیوتر، در صفحه Login نمایش داده خواهد شد و یک فرصت سه روزه نیز به کاربر داده خواهد شد تا در زمان مناسب برای راه‏اندازی اقدام کند. آمارها نشان داده که 60 درصد کاربران اصلاحیه‏های سیستم عامل را در دو روز اول از تاریخ انتشار آنها، نصب می‏کنند. لذا فرصت سه روزه باید برای بسیاری از کاربران کافی باشد. البته بعد از پایان سه روز، خود سیستم عامل در اولین Login کاربر، اقدام به راه‏اندازی خواهد کرد.

در صورت انتشار اصلاحیه امنیتی بسیار حیاتی، برای تامین هرچه سریع تر امنیت کاربر، سیستم عامل به طور خودکار و در اولین فرصت پس از دریافت (Download) اصلاحیه، اقدام به نصب آن کرده و در صورت ضرورت، کامپیوتر راه‏اندازی مجدد هم خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *