انتشار Firefox 8 برای ترمیم 8 حفره امنیتی

سه شنبه 17 آبان، موسسه Mozilla نسخه جدید مرورگر Firefox 8 را منتشر کرد. طبق طرح جدید موسسه Mozilla، هر شش هفته یکبار، نسخه جدیدی از این مرورگر ارائه می شود و به طور همزمان، پشتیبانی نسخه قبلی متوقف می شود. تمام اصلاحیه های امنیتی جدید در نسخه جدید مرورگر گنجانده شده و تنها راه دریافت این اصلاحیه ها، ارتقاء به جدیدترین نسخه Firefox است.

در نسخه جدید Firefox 8 هشت حفره امنیتی که به غیر از سه مورد، همگی دارای درجه اهمیت “حیاتی” هستند، اصلاح و ترمیم شده است.

علاوه بر اصلاح نقاط ضعف، امکانات کاربردی جدیدی نیز به نسخه جدید اضافه شده است. جستجو در سایت اجتماعی Twitter یکی از مهمترین این امکانات جدید است. همچنین به دنبال درخواست های مکرر کاربران و توصیه کارشناسان امنیتی، منبعد نصب برنامه های جانبی (add-ons) در مرورگر Firefox فقط با تائید کاربر انجام خواهد شد. بار اول هم که کاربر مرورگر Firefox 8 را باز کند، تمام برنامه های جانبی که بدون اطلاع و تائید او تابحال نصب شده اند، مسدود شده و اجرای آنها متوقف خواهد شد.

در کنار انتشار نسخه جدید Firefox 8، نسخه قدیمی Firefox 3.6 نیز به روز شده و نسخه 3.6.24 آن منتشر شده. به دلیل استفاده کاربران سازمانی از این نسخه قدیمی و عدم امکان ارتقاء مستمر مرورگر در فاصله های زمانی کوتاه شش هفته ای برای این سازمان ها، موسسه Mozilla به پشتیبانی از نسخه قدیمی Firefox 3.6 ادامه می دهد. البته پایان عمر این نسخه نزدیک است. از هفته آینده به کاربران این نسخه از مرورگر، هشدار داده خواهد شد تا اقدام به ارتقاء مرورگر به جدیدترین نسخه کنند و سه ماه بعد از آن نیز، به روز رسانی و پشتیبانی نسخه 3.6 متوقف می شود.

 در حال حاضر 25 درصد از کاربران مرورگر Firefox از نسخه 3.6 استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *