تهدید قاچاقچیان مواد مخدر توسط گروه نفوذگران “ناشناس”

گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) به اعضای خود توصیه کرده است مراقب فاش شدن هویت خود باشند و از ماسک‏های مشهور این گروه در محل های عمومی بپرهیزند. دلیل این درخواست‏ها، تصمیم یکی از هسته‌های اصلی گروه نفوذگران “ناشناس” برای مقابله با گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر مکزیکی است که گفته می‌شود یکی از اعضای گروه “ناشناس” را به گروگان گرفته است.

“با دستگیر کردن عضوی از ما اشتباه بزرگی را مرتکب شدید. آزادش کنید. اگر اتفاقی برای او بیفتد، هیچگاه نقشه‌ای را که ما برای شما کشیده‌ایم، فراموش نخواهید کرد.” اینها ترجمه بخشی از صحبت‏های شخصی است که با ماسکی بر روی صورت در پیام ویدیویی YouTube ظاهر شده بود.

گروه نفوذگران “ناشناس” پیشتر اعلام کرده بود هویت قاچاقچیان و افرادی را که به آنها کمک می‌کنند، در پاسخ به اسارت گرفتن یکی از اعضایشان، فاش خواهند کرد. آنان حتی به سایت یکی از مسئولان سابق دولت مکزیک، به اتهام مشارکت با قاچاقچیان مواد مخدر، نفوذ کرده و پیام خود را بر روی صفحه اصلی آن گذاشتند.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد رهبران گروه ناشناس نگرانند که با درگیر شدن با این گروه‏های خطرناک قاچاقچی، اعضای کم‌تجربه خود به دام بیفتند. به همین دلیل، یکی از اعضای مهم گروه نفوذگران “ناشناس” افشای اطلاعات و مشخصات قاچاقچیان مواد مخدر را به تعویق انداخت. با این حال اعضایی که در آمریکای لاتین فعالیت می‌کنند، خواهان ادامه برنامه افشاگری هستند.

هنوز معلوم نیست گروه “ناشناس” چگونه می‏خواهد این افشاگری را انجام دهد. نفوذ به سرورها و دستیابی به اطلاعات محرمانه و یا حملات از کاراندازی شاید در مورد دولت ها و شرکت های بین المللی کارساز باشد، ولی اطلاعات محرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در کجا نگهداری می شود !

گروه‏های مافیایی قاچاق مواد مخدر، در گذشته خبرنگاران و نویسندگانی را که از این گروه‏ها انتقاد می‏کردند، گروگان گرفته و یا ترور می‏کردند. به همین دلیل اکنون بسیاری از نشریات در انتشار خبر و مقاله درباره این باندهای مافیایی بسیار محتاط هستند و به همین دلیل نیز بسیاری رو به سایت‏های اجتماعی و وبلاگ‏های اینترنتی آورده‏اند. همین امر نیز باعث شده تا گروه های مافیایی هم توجه بیشتری به مطالب منتشر شده بر روی این سایت ها داشته باشند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *